Church flyer ''The chosen sign'' - Crkveni listić ''Znak izabrani''

  
ONE, HOLY, CATHOLIC AND APOSTOLIC CHURCH

Catholic Churches of Traditional Non-Liberal Catholic doctrine and pastoral care

 








Dužnost je ljubavi govoriti jasno i zlo nazivati ​​njegovim imenom. 




Godina: XII                    9. XI. 2025.                                  Broj: 618

 



Draga braćo i sestre!

Naš svijet sve više preplavljuje kultura smrti. Radikalne ideologije poput pobačaja, transrodnosti i homoseksualnosti nameću se našoj djeci, a čak i progovaranje o njima može ugroziti naša radna mjesta i našu slobodu. Seksualna razuzdanost i pornografija su rašireni. Milijuni beba pobacuju se svake godine diljem svijeta, često zaštićeni snažnom rukom države, a neke nacije sve više zabranjuju svojim građanima prosvjedovanje protiv ovog masovnog ubojstva. Premnoge su crkve otpale od Kristova nauka povodeći se za agendom svijeta, svećenstvo crkava vjernih Kristu zbog svojih propovijedi i poziva na obraćenje sve više osjeća prijetnju svijeta, a zabrane, uhićenja i sudski procesi postaju nešto ''normalno''. Kršćanstvo tako doživljava svoj progon ne samo na području islamskih zemalja nego sve više i na području nekoć kršćanskih – zapadnih zemalja. Obmana svijeta teče kroz zadržavanje vanjskog okvira religioznosti kojoj je amputiran valjani sadržaj. 

Svijet je u teškom stanju. Ali daje li nam to razloga za očaj? Ne. Kao Kristovi vjernici mi ne možemo i ne smijemo biti neutralni prema najvećim zlima u našem društvu. I ne možemo dopustiti da nas strah od iznošenja istine spriječi da progovorimo u obranu najranjivijih i u obranu valjanog nauka Kristove Crkve. 

Draga braćo i sestre, vrijeme brzo prolazi. Čovjek na zemlji nije drugo do privremeno živi pokojnik. Danas-sutra je naš red za odlazak na drugu stranu postojanja. Tamo ćemo se sresti s Kristom lice u lice. Što ćemo mu reći? Kako ćemo se opravdati? Na koji način ćemo opravdati izdaju Boga i Crkve koja je tijelo Kristovo?  Obratimo se dok je vrijeme, prenimo se, pokajmo se. Bog je ljubav i Sveti Duh Božji sve čini novo. Samo u istini ljubav sjaji - onoj pravoj, Božjoj istini! Samo u toj istini se ljubav može autentično živjeti. Branimo tu istinu, artikulirajmo je s poniznošću i uvjerenjem, svjedočimo o njoj u životu - to su zahtjevni ali neizostavni oblici ljubavi. Dužnost je ljubavi govoriti jasno i zlo nazivati ​​njegovim imenom. Načelo "caritas in veritate" podsjeća nas i potiče da govorimo istinu kao službu ljubavi, da govorimo istinu u ljubavi. 

Navješćujmo autentičnu Radosnu vijest po kojoj nam se pruža jedinstvena prilika postati građanima nebeske Crkve, nebeskog Jeruzalema, i zato "nek se osuši desnica moja, Jeruzaleme, ako tebe zaboravim! Nek mi se jezik za nepce prilijepi ako spomen tvoj smetnem ja ikada, ako ne stavim Jeruzalem vrh svake radosti svoje! " (Ps 137, 6-7) 

 

Slava Tebi Kriste! 

 

 

Obavijesti  
- Sv. Misa nedjeljom i blagdanima u 18 sati u katedrali sv. Kristofora.
- Kroz tjedan u Bogoslužnom prostoru Uznesenja Presvete Bogorodice u dogovoru s župnikom.
- Posjet obiteljima u dogovoru s župnikom.
- Sv. ispovijed pola sata prije sv. Mise ili po dogovoru.

 

Kršćanski podsjetnik

Budući svijet nosi preobraženi život:

"No oni koji se nađoše dostojni onog svijeta i uskrsnuća od mrtvih niti se žene niti udaju. Zaista, ni umrijeti više ne mogu: anđelima su jednaki i sinovi su Božji jer su sinovi uskrsnuća." (Lk 20, 35-36)

  

  

TRIDESET DRUGA NEDJELJA KROZ GODINU

 

  

Prvo čitanje:  Ez 47, 1-2.8-9.12  
Vidjeh vodu gdje izvire iz Hrama. I svi do kojih doprije ta voda bijahu spašeni. 

Čitanje Knjige proroka Ezekiela 

U one dane: Odvede me anđeo natrag k vratima Doma Gospodnjega. I gle: voda izvirala ispod praga Doma, prema istoku – jer pročelje Doma bijaše prema istoku – i voda otjecaše ispod desne strane Doma, južno od žrtvenika. Zatim me izvede na sjeverna vrata i provede me uokolo vanjskim putem k vanjskim vratima koja gledaju na istok. I gle, voda izvirala s desne strane. I reče mi: "Ova voda teče u istočni kraj, spušta se u Arabu i teče u more; a kad se u more izlije, vode mu ozdrave. I kuda god potok protječe, sve živo što se miče oživi; i bit će vrlo mnogo riba, jer kamo god dođe ova voda, sve ozdravi i oživi – kuda god protječe ovaj potok. Duž potoka na obje strane rast će svakovrsne voćke: lišće im neće otpadati i s njih neće nestajati ploda; svakog će mjeseca roditi novim plodom jer im voda dotječe iz Svetišta. Plod će njihov biti za jelo, a lišće za lijek." 

Riječ Gospodnja 

 

 

Otpjevni psalam:  Ps  46, 2-3.5-6.8-9
Pripjev: Rijeka i rukavci njezini vesele Grad Božji, presveti Šator Višnjega.

Bože, sud svoj daj kralju
i svoju pravdu sinu kraljevu.
Nek puku tvojem sudi pravedno,
siromasima po pravici.

Kraljevi Taršiša i otoka nosit će dare,
vladari Šabe i Sebe danak donositi.

On će spasiti siromaha koji uzdiše,
nevoljnika koji pomoćnika nema;
smilovat će se ubogu i siromahu
i spasit će život nevoljniku.

 

 

Drugo čitanje: 1 Kor 3, 9c-11.16-17 
Hram ste Božji. 

Čitanje Prve poslanice svetoga Pavla apostola Korinćanima 

Braćo! Božja ste građevina. Po milosti Božjoj koja mi je dana ja kao mudri graditelj postavih temelj, a drugi naziđuje; ali svaki neka pazi kako naziđuje. Jer nitko ne može postaviti drugoga temelja osim onoga koji je postavljen, a taj je Isus Krist.

Ne znate li? Hram ste Božji i Duh Božji prebiva u vama. Ako tko upropašćuje hram Božji, upropastit će njega Bog. Jer hram je Božji svet, a to ste vi. 

Riječ Gospodnja

 

 

Evanđelje: Lk 20, 27-38 
Anđelima su jednaki i sinovi su Božji jer su sinovi uskrsnuća. 

Čitanje svetog Evanđelja po Luki 

Pristupe mu neki od saduceja, koji niječu uskrsnuće. Upitaše ga:  "Učitelju! Mojsije nam napisa: Umre li bez djece čiji brat koji imaše ženu, neka njegov brat uzme tu ženu te podigne porod bratu svomu. Bijahu tako sedmorica braće. Prvi se oženi i umrije bez djece. Drugi uze njegovu ženu,  onda treći; i tako redom sva sedmorica pomriješe ne ostavivši djece. Naposljetku umrije i žena.  Kojemu će dakle od njih ta žena pripasti o uskrsnuću? Jer sedmorica su je imala za ženu."Reče im Isus: "Djeca se ovog svijeta žene i udaju.  No oni koji se nađoše dostojni onog svijeta i uskrsnuća od mrtvih niti se žene niti udaju.  Zaista, ni umrijeti više ne mogu: anđelima su jednaki i sinovi su Božji jer su sinovi uskrsnuća." "A da mrtvi ustaju, naznači i Mojsije kad u odlomku o grmu Gospodina zove Bogom Abrahamovim, Bogom Izakovim i Bogom Jakovljevim.  A nije on Bog mrtvih, nego živih. Ta svi njemu žive!" 

Riječ Gospodnja 

 

 

Razmišljanje uz Evanđelje / Post illa verba textus   

Draga braćo i sestre!

Na ovom svijetu, u ovom načinu života živimo tajnu života sa sviješću i zato ne prihvaćamo besmisleno življenje. Čovjek je biće smisla i svjestan smišljenosti. To je njegova bitna odrednica – da misli i da je svjestan sebe i svojeg življenja. Što je život, kad započinje, kad završava, to je vječna tajna, osobna tajna. To pitanje čovjek je trajno postavljao i trajno pokušavao dati odgovor. I još nije dao definitivni odgovor, niti će ga dati. Tako se čini, jer život je misterij. Nešto od njega živimo i znamo, a mnogo toga je za nas misterij – tajnovitost. Isus također odgovara na ovo pitanje čovječanstva. Saznanje budućeg života ne može se spoznati bez spoznaje sadašnjeg života. Život je jedan. Zato iz sadašnjeg života 'čitamo', uočavamo svoju budućnost. Svi mi već sada budući život 'rađamo' i spoznajemo. Mi smo usmjereni prema budućnosti. Budućnost, vječni život, nije projekcija ili zaključak, nego temeljno usmjerenje. Zato se može reći sa sv. Augustinom: naš je život prošlost, sadašnjost i budućnost. Sve tri dimenzije su prisutne i određuju puninu našeg života. Isus nam govori, poslije farizeja i za razliku od saduceja, o uskrsnuću tijela. Ne uskrisuje biologija (bios) nego čovjek (zoe). To je život koji je prožet duševnošću. Ljudsko 'Ja' uskrisuje i ima vječnost, a 'odijelo' (tjelesnost) je prolazno.

Znači, čovjek uskrisuje, a čovjek je 'produhovljeno tijelo'. Prema biblijskom poimanju čovjeka, čovjek je duh i tijelo = jedno biće. Već se u sadašnjosti naslućuje budućnost koja je božanska. A svaki produhovljeni život je na putu uskrsnuća. Čovjek 'raste' kao biljka iz tijela u vječnost, iz zemlje u nebo. Zato postati čovjek kao Isus Krist, koji je naše Nebo, znači uskrsnuti i biti u Bogu. Biti osobno s Bogom, ne znači biti u ćelijama ili fizičkom tijelu. Zato ne uskrisuje spolnost ili fizika, nego osoba. U samima sebi treba prepoznati svoju budućnost, pa iza toga neće biti teorijski zaključak, nego već sadašnje početno i nepotpuno iskustvo.

Eshatologija (posljednja stvarnost) nama je već djelomično prisutna. Na krštenju se moli vječni život kojega daruje Bog. Duh Božji u čovjeku daje mu vječnost. Sv. Pavao nas poučava: Tko u tijelu sije u tijelu i žanje, tko u duhu sije u duhu i žanje. (1 Kor). Zato uskrsnuće ne treba shvatiti kao reanimaciju ili reinkarnaciju, nego uskrsnuće na produhovljeni život. Uskrsnuće nije povratak nego 'nastavak'. Isto tako se traži od nas da se opredijelimo za vječnost. A opredijeliti se za vječnost znači opredijeliti se za ljubav. Ljubav životu daje vječnu kvalitetu i kvalifikaciju. Ona je božanska iskra koja je stavljena u naš život. Stoga 'kraj' fizičkog života je početak novog i vječnog življenja.

Umiranje je kao i rađanje, događa se bolno, ali se otvara novi život i nova radost. Stvarno mi prolazimo kroz dva rađanja. Rađanje u tijelu i rađanje u duhu. Isus iznosi osnovni argument iz Izraelove vjere: "Bog nije Bog mrtvih, nego Bog živih." Ovo je osnovno vjerovanja u Boga Abrahamova, Mojsijeva i Isusa Krista. Bog je Bog stvoritelj koji stvara čovjeka na svoju sliku i priliku i određuje ga prema sebi i svojoj ljubavi. Bog stvara čovjeka za vječnost. Sama čovjekova struktura (duhovna) postavljena je za vječnost. I iz ovoga izbija 'uskrsnuće' čovjeka kojega je bez Isusovog uskrsnuća nemoguće razumjeti i prihvatiti, iako je vjera u uskrsnuće već bila u Izraelu. Ona je izvirala iz vjere u živoga i osobnog Boga a to je posebnost objavljene vjere.

U svakom slučaju, mi ćemo u budućem životu biti drukčiji negoli smo sada. Nit će biti ženidbe ni udaje. Vez će biti vez duha, a ne tijela. Dapače, kako starimo toliko više smo manje vezani za svoje tijelo (osim što ga osjećamo radi bolesti). Čak neki pod starost više ne prepoznaju svoje najbliže. Otvara im se novi svijet i novi pogled. Na koncu ovog razmatranja, dobro je sjetiti se da smo mi odgovorni za svoju budućnost, za svoje uskrsnuće. Ako prihvaćamo i živimo ljubav ona će prožeti naš život i preobraziti ga u božanski. Bog nam svima nudi ljubav, a mi se trebamo otvoriti i prihvatiti je. On je nudi također preko naših bližnjih. Mi također drugima trebamo pomoći da se otvore i prime Božju i ljudsku ljubav. Ljubav preobražava i uskrisuje. Sve prolazi samo ljubav ostaje, reče sv. Pavao u poslanici Korinćanima. A mi Isusu i Pavlu vjerujemo.


MARANA THA



https://www.youtube.com/shorts/oyEZNR-9nAM

Beware of the Wolves in Sheep's Clothing | A Warning to Our Church | Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=B4wdTXJjp-g

Understanding Why LGBT Is A Crime Against God - Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU


Kao što lahor gasi mali plamen, a veliki raspiruje, 

tako katastrofe gase malu vjeru, 
dok snažna vjera iz njih izlazi ojačana. 


Beware of wolves in sheep clothing (Bishop Mar Mari Emmanuel)

--------------------------------------------------------------------
World Council of National Catholic Churches
Svjetski sabor narodnih katoličkih crkava   
Katolička stara crkva u RH
Župa sv. Kristofora, Rab
Crkveni listić ''Znak izabrani''
Odgovara: Mons. Marijan Strunje, župnik
E-mail: mstrunj3@gmail.com
Mob: 091 443 2333
--------------------------------------------------------------------------------