Godina: XII 16. III. 2024.
Broj: 584
Draga braćo i sestre,
uzroci duhovne krize uzrokovani su virusom razularenog
i bogohulnog antropocentrizma koji pokušava izgraditi svijet bez Boga, a
posebno bez Isusa Krista. Stoga moramo sve obnoviti u Kristu. Kršćanska svijest
bazirana na starom katolicizmu lijek je za bolest suvremenog društva. Infiltracija homoseksualnih predatora u
crkvenu hijerarhiju radikalno doprinosi urušavanju kršćanskog morala među mnogim
svećenicima i prelatima. Džender ideologija iznutra razorava mjesnu crkvu. Dženderisti
su spremni eliminirati sve koji odbiju pasti na koljena pred rodnom
ideologijom. Prijete zatvorima i kaznama.
U duhovnoj oporuci pape Benedikta XVI. piše: ''Stojte
čvrsto u vjeri! Ne dajte se zbuniti!''. Očito je Papi bilo jasno da se njegova
doktrina hermeneutike kontinuiteta, kojom je nastojao zaštiti jedinstvo Crkve,
ne samo dovodi u pitanje, već posljednjih godina i sve više krši.
Živimo u vremenu ''kad ljudi neće podnositi zdrava nauka,
nego će sebi po vlastitim požudama nagomilavati učitelje kako im godi
ušima; od istine će uho odvraćati, a bajkama se priklanjati.'' (2
Tim 4,3-4) Znači li to da mi trebamo ostati po strani i samo promatrati?
Nipošto! Jer Bog nam po sv. Pavlu govori: ''Zaklinjem te pred Bogom i Kristom
Isusom, koji će suditi žive i mrtve, zaklinjem te pojavkom njegovim i
kraljevstvom njegovim: propovijedaj Riječ, uporan budi – bilo to zgodno
ili nezgodno!'' (2 Tim 4,1-2)
Modernisti (heretici) misle da mogu mijenjati nauk
Crkve prema svojim željama, kao da je Crkva ljudska, a ne Božanska institucija.
No, sv. Pavao nas upozorava na takvu pogibeljnu ideju i jasno govori što će se
dogoditi onima koji šire takve namisli: ''Čudim se kako ste se tako brzo
okrenuli od Boga i povjerovali u neko evanđelje, koje uostalom i ne
postoji. Postoje samo neki koji vas zbunjuju i hoće izmijeniti evanđelje
Kristovo. Ali kad bismo vam mi, ili kad bi vam anđeo s neba navješćivao neko
evanđelje mimo onoga koje vam mi navijestismo, neka je proklet! '' (Gal 1,6-10)
Anatemizacija sv. Pavla pogađa sve koji evanđelje Kristovo prilagođuju bizarnoj
(ne)kulturi ovoga svijeta.
Zabluda je da čovjek može mijenjati nauk Crkve kojeg
je ustanovio Bog, Isus Krist. Istinska sloboda je u istini koju Crkva prenosi s
pokoljenja na pokoljenje već dva tisućljeća.
Zabluda je i da u ime komfora i tzv. demokracije više
ne bismo trebali pozivati ljude na obraćenje. Istina koja ne stoji ništa, nije
istina. Pojedine modernističke manifestacije podrivaju pravu vjeru koju smo
primili od otaca.
U Kristu stvarno prisutnome u Crkvi, osobito u
euharistiji, vidimo Spasitelja koji nudi blagoslov spasenja. Stoga se Crkva
kroz svu svoju povijest oslanjala na tu vjeru i iz nje, osobito u trenutcima
iskušenja, crpila snagu i nadu. Ovu istinu vjere je danas osobito važno
naglašavati jer sve više ''katolika'' odbacuje tu istinu. Prema istraživanju ''Pew
Research'' centra u SAD-u čak 69 % katolika ne vjeruje u stvarnu prisutnost.
Modernizam je sinteza svih hereza, a infiltracija
masona i modernista u Crkvu dovela je do pogubnih posljedica uslijed mlakog
vođenja Crkve nakon Drugoga vatikanskog sabora. Modernisti su lukavo i ustrajno
desetljećima podrivali nauk Crkve te
tako doveli u situaciju u kojoj je unutar rimokatolicizma raskol već aktualan. Situacija u Crkvi je dramatična
i vjernici trebaju dobro razmisliti na koju stranu će ići. Isus nam je obećao
da njegovu Crkvu vrata pakla neće nadvladati, ali to se odnosilo na Crkvu koja
ostaje vjerna njegovu naukuo.
Danas živimo u vremenu najveće krize vjere i otpada od
vjere te je presudno važno ostati vjeran
Kristu u jednoj, svetoj, katoličkoj i apostolskoj Crkvi koja je na žalost sve
nevidljivija i u najvećoj Crkvi. Bjelodani se raskol vidi po tome što je blagoslov
istospolnih nezamisliv u Africi a objeručke prihvaćen u Njemačkoj. Time se
nedvojbeno očituje samo formalno jedinstvo te Crkve dok suštinski imamo dvije
crkve po dvije različite prakse (Mk 3,24). Kada naš Gospodin govori o Crkvi
koju ni vrata paklena neće nadvladati, tada on misli na Crkvu koja ostaje na
njegovu nauku (Iv 4, 23-24) a ne na onu (one) koje više ne naviještaju njegov
nauk. Naime, Krist Petra (ovdje nećemo ulaziti u pitanje legende o Petrovom
boravku u Rimu, bez ikakve potvrde toga u Svetom pismu) proglašava stijenom
nakon što je Petar izrazio vjeroispovijest da je on – Isus – Pomazanik (Mt 16,
16) i odmah potom Isus Petra naziva Sotonom jer mu nije bilo na pameti što je
Božje nego što je ljudsko (Mt 16, 23). – srećom da mu Petar tada nije rekao da
govori ex cathedra mada je to učinio njegov ''nasljednik'' čitavih 1870
godina kasnije. Prema tome, Božja naklonost Crkvi ovisi o našoj vjeri i
dosljednosti nauka, jer bljutava sol ne služi ničemu. Vidjeli smo dok je
Gospodin bio na zemlji kako je obračunao s institucijom koja se iznevjerila:
prodavačima je izokrenuo stolove (Mt 2, 13-22) a jedinstvenom hramu navijestio
nestanak, što se i ostvarilo. (Mt 22, 24) Kad su se starozavjetne institucije
iznevjerile Bogu vrata Paklena su ih nadvladala: ''Znam tvoju nevolju i
siromaštvo – ali ti si bogat! – i pogrde od onih koji se nazivaju Židovima, a
nisu, nego su sinagoga Sotonina.''
(Otk 2, 9) Dapače, ta su vrata Paklena kroz onodobnu starozavjetnu instituciju
i ubila Isusa.
Bog
gradi svoju Crkvu po vjernima, ali gradi i Đavao svoju ''crkvu'' (protucrkvu)
po lažnim pastirima, apostolima, propovjednicima-prorocima i osobito po
posebnoj kategoriji grešnika i po sebi najopasnijoj, a to su šutljivci.
Šutljivci čak i vide sve veću stranputicu Crkve ali ne čine otpor da ne izgube
položaje pa čekaju da se stvari nekako same isprave. Ali stvari se neće same
ispraviti nego oni sami bivaju suučesnici stvaranja protucrkve. Šutljivci su
među najvećim Judama i izdajnicima Crkve Kristove, osobito među prelatima.
Obilježja
protucrkve su: u njoj vlada čovjek a ne Bog tj. antropologija u religijskom
ruhu umjesto teologije a kultura se pretvara u antikulturu tj. potpuno
bezvrijednu nekulturu; promovira se nebiblijsko učenje; spajanje religije i
politike; ekumenizam koji nije biblijski utemeljen; manifestacije ''duha'' militantnog
duginog liberalizma suprotnog objavljenoj Riječi, koji čovjeka ponižava i
izruguje po transhumanizmu kao obliku okultizma.
Svatko
se može nazivati kako hoće i smatrati se čime hoće, ali ako je nauk u
suprotnosti s Kristovim to onda više nije Kristov nauk. Sotona ima sve manje
vremena i nastoji napraviti što veću ranu na Crkvi kao Tijelu Kristovu. Sve je
manje onih svećenika i vjernika koji su ostali sposobni zaista misliti svojom
glavom i donositi ispravne prosudbe.
Nestao
je univerzalni katolicizam, pao je s Franjom, on ga je dotukao, a idući će biti
još gori, to je izvan svake sumnje. Sada preostaje spasiti što se spasiti da,
odnosno da Crkva u raznim narodima djeluje kao narodna autokefalna Crkva te se
udružuje u crkvene saveze (interkomunije) pravovjerja pri čemu vezivno tkivo ostaje
bazično pravovjerje. Ili - što bi bilo idealno - da se dogodi velika reforma
unutar rimskog katolicizma te se povrati na izvorne postavke u najbitnijim
stvarima, da se vrate svojim korIjenima. Ali koliko je to moguće nakon ovoliko
poodmakle pastoralne degradacije koja već piše svoju novu iskrivljenu ''tradiciju''.
Slava Tebi Kriste!
Obavijesti
- Sv. Misa nedjeljom i blagdanima u 18 sati u crkvi
sv. Kristofora.
- Kroz tjedan u Bogoslužnom prostoru Uznesenja
Presvete Bogorodice u dogovoru s župnikom.
- Posjet obiteljima u dogovoru s župnikom.
- Sv. ispovijed pola sata prije sv. Mise.
Kršćanski podsjetnik
Ostanimo vjerni "starom" nauku Kristovu ne
prihvaćajmo nikakav "novi":
"A glas se začu iz oblaka:
"Ovo je Sin moj, Izabranik! Njega slušajte!" (Lk
9, 35)
DRUGA KORIZMENA NEDJELJA
Prvo čitanje: Post 15,5-12.17-18
Bog sklapa savez s vjernim Abrahamom.
Čitanje
Knjige Postanka
U one dane: Bog izvede Abrama i reče: ''Pogledaj na nebo i zvijezde prebroj ako
ih možeš prebrojiti.'' A onda doda: ''Toliko će biti tvoje potomstvo.''
Povjerova Abram Gospodinu i uračuna mu se u pravednost. I reče mu Gospodin:
''Ja sam Gospodin koji sam te izveo iz Ura Kaldejskoga da ti predam ovu zemlju
u posjed.'' Abram upita: ''Gospodine moj, po čemu ću razaznati da ću je
zaposjesti?'' Odgovori mu: ''Prinesi mi junicu od tri godine, kozu od tri
godine, ovna od tri godine, jednu grlicu i jednoga golubića.'' Sve mu to Abram
donese i rasiječe na pola i metnu sve polovice jednu prema drugoj; pticā nije
rasijecao. Ptice grabežljivice obarale se na leševe, ali ih je Abram
rastjerivao. Kad je sunce bilo pri zalazu, pade Abram u dubok san i obuze ga
jeza, mrak velik. Kad je sunce zašlo i pao gust mrak, pojavi se zadimljen
žeravnjak i goruća zublja te prođu između onih dijelova. Toga je dana Gospodin
sklopio savez s Abramom rekavši: ''Potomstvu tvome dajem zemlju ovu od Rijeke
egipatske do Velike rijeke, rijeke Eufrata.''
Riječ Gospodnja
Otpjevni psalam: Ps 27,1.7-9.13-14
Pripjev: Gospodin
mi je svjetlost i spasenje.
Gospodin
mi je svjetlost i spasenje:
koga da se bojim?
Gospodin je štit života moga:
pred kime da strepim?
Slušaj,
Gospodine, glas moga vapaja,
milostiv mi budi, usliši me!
Moje mi srce govori: ''Traži lice njegovo!''
Da, lice
tvoje, Gospodine, ja tražim.
Ne skrivaj lica svoga od mene!
Ne odbij u gnjevu slugu svoga!
Ti, pomoći moja, nemoj me odbaciti!
Vjerujem
da ću uživati dobra Gospodnja
u zemlji živih.
U Gospodina se uzdaj, ojunači se,
čvrsto nek bude srce tvoje:
u Gospodina se uzdaj!
Drugo čitanje: Fil 3,17 – 4,1
Krist će nas suobličiti tijelu svomu slavnomu.
Čitanje Poslanice svetoga Pavla apostola Filipljanima
Braćo: Nasljedovatelji moji budite i promatrajte one koji žive po uzoru koji
imate u nama. Jer često sam vam govorio, a sada i plačući govorim: mnogi žive
kao neprijatelji križa Kristova. Svršetak im je propast, bog im je trbuh, slava
u sramoti – jer misle na zemaljsko.
Naša je pak domovina na nebesima, odakle iščekujemo Spasitelja, Gospodina
našega Isusa Krista: snagom kojom ima moć sve sebi podložiti on će preobraziti
ovo naše bijedno tijelo i suobličiti ga tijelu svomu slavnomu. Stoga, braćo
moja ljubljena i željkovana, radosti moja i vijenče moj, tako – čvrsto stojte u
Gospodinu.
Riječ Gospodnja
Evanđelje: Lk 9, 28b-36
Dok se molio, izgled mu se lica izmijeni.
Čitanje svetog Evanđelja po Luki
U one dane: Povede Isus sa sobom Petra, Ivana i Jakova te uziđe na goru da se
pomoli. I dok se molio, izgled mu se lica izmijeni, a odjeća sjajem zablista.
I gle, dva čovjeka razgovarahu s njime. Bijahu to Mojsije i Ilija. Ukazali se u
slavi i razgovarali s njime o njegovu Izlasku, što se doskora imao ispuniti u
Jeruzalemu. No Petra i njegove drugove bijaše svladao san. Kad se probudiše,
ugledaše njegovu slavu i dva čovjeka koji stajahu uza nj. I dok su oni odlazili
od njega, reče Petar Isusu: ''Učitelju, dobro nam je ovdje biti. Načinimo tri
sjenice: jednu tebi, jednu Mojsiju, jednu Iliji.'' Nije znao što govori. Dok je
on to govorio, pojavi se oblak i zasjeni ih. Ušavši u oblak, oni se
prestrašiše. A glas se začu iz oblaka: ''Ovo je Sin
moj, Izabranik! Njega slušajte!'' I upravo kad se začu glas, osta Isus sam. Oni
su šutjeli i nikomu onih dana nisu kazivali što su vidjeli.
Riječ Gospodnja
Razmišljanje uz Evanđelje / Post illa verba
textus
Draga braćo i sestre!
Isusovo
preobraženje slavna je povijesnica. Čudesa su se događala. Još se nije puno
mislilo što iz svega toga slijedi. I sad je nastupio izvjesni zamor, došle su
krize, učitelju se prijeti, urotili se protiv njega vlast i svećenstvo. (Ovo je
sve govor o Isusu i njegovim učenicima, ali ovo treba prevoditi kao redovno
događanje u svakom zanosu i pokretu !). Svaki ljudski zanos nužno prati susret
s realnošću, a to znači i ulazak u krizu. U zanosu se miješa moguće i nemoguće,
želje i stvarnosti. Tek kroz život se zanos pokazuje koliko je realan, a koliko
utopija. Tada se nameće novo pitanje, kud sad, da li nastaviti istim putom? Pa
baš radi ovoga upitnog stanja bilo je potrebno proći ''iskušenje
pustinje''. U pustinji je bilo predviđeno
sve događanje - više nego li čovjek uopće može vidjeti. Sada se postavilo
pitanje je li Isus Bog, je li on onaj čekani. I bila je potreba preobraženja,
prvenstveno apostola. Trebalo je obnoviti apostole, a za tu obnovu morali su
imati ''dodatno'' otkriće
tko je Isus. Tako bi mogli reći, Isus se više objavljuje, a u svjetlu njegove
objave preobražuju se apostoli.
Apostoli (Petar) su htjeli ostati u stanju
zanosa, mi svi želimo ostati u stanju ''neba
na zemlji'', ali zanos je baš zato da se ''uleti'' u
realnost života i da ga se pročisti, zapravo dovede do kraja. Isus ne želi
ostati na ''vrhovima'',
on i njegovi učenici silaze među narod i kreću kroz križ prema uskrsnuću. Ovo je općenita forma i formula. Ne smije se
ostati na trenutnom ''viđenju''.
U ovome životu mi ne možemo naći čas koji bi bio završni čin našeg života. Svi
oni upućuju nas prema dalje. Duhovni učitelji upozoravaju na opasnost ostanka u
stanjima neke duhovne slasti i smirenosti. To bi nas moglo zavarati da
parcijalno izjednačimo s vječnim i univerzalnim. Kroz ovaj ''događaj''
Isusova preobraženja objavljuje se još jedna vrlo bitna istina. Objavljuje se
kako će se Bog objavljivati, odnosno kako će se prepoznavati. To je izrečeno
kroz likove Mojsija i Ilije i Isusa.
Do Isusa objava se događa u ''oblaku''
koji je zasjenjivao Mojsija na Sinaju: to je kozmičko objavljenje Boga. Isus
sad zamjenjuje Mojsija: Bog se od sad objavljuje na preobraženom ljudskom licu.
Isus postaje najpotpunija objava Božja.
To je također putokaz gdje treba tražiti i prepoznavati Boga: u ljudima
i na njihovim licima. Preobraženi Isus postaje Krist, preobraženi Šimun postaje
Petar, preobraženi Savao postaje Pavao.... oni su živa objava živoga Boga koji
ljubi čovjeka. Pa već i ovim započinje novi proces spasenja i vjerovanja. Zato
onaj koji vjeruje u Boga kakvog objavljuje Isus pozvan je da krene među ljude i
među njima svjedoči Božju ljubav i božansku budućnost. Slavu Božju objavljuje
pročišćeno ljudsko srce. Zato je svima nama potrebno preobraženje. Potrebno nam
je nekada da susretnemo izuzetnu osobu koja će nam posvjedočiti istinsku ljubav
pa da se u toj snazi preobrazimo. Kroz Isusa se događa taj preobražujući susret
i objavljenje Boga ljubavi i čovjeka slike Božje
Draga braćo i sestre,
uzroci duhovne krize uzrokovani su virusom razularenog
i bogohulnog antropocentrizma koji pokušava izgraditi svijet bez Boga, a
posebno bez Isusa Krista. Stoga moramo sve obnoviti u Kristu. Kršćanska svijest
bazirana na starom katolicizmu lijek je za bolest suvremenog društva. Infiltracija homoseksualnih predatora u
crkvenu hijerarhiju radikalno doprinosi urušavanju kršćanskog morala među mnogim
svećenicima i prelatima. Džender ideologija iznutra razorava mjesnu crkvu. Dženderisti
su spremni eliminirati sve koji odbiju pasti na koljena pred rodnom
ideologijom. Prijete zatvorima i kaznama.
U duhovnoj oporuci pape Benedikta XVI. piše: ''Stojte
čvrsto u vjeri! Ne dajte se zbuniti!''. Očito je Papi bilo jasno da se njegova
doktrina hermeneutike kontinuiteta, kojom je nastojao zaštiti jedinstvo Crkve,
ne samo dovodi u pitanje, već posljednjih godina i sve više krši.
Živimo u vremenu ''kad ljudi neće podnositi zdrava nauka, nego će sebi po vlastitim požudama nagomilavati učitelje kako im godi ušima; od istine će uho odvraćati, a bajkama se priklanjati.'' (2 Tim 4,3-4) Znači li to da mi trebamo ostati po strani i samo promatrati? Nipošto! Jer Bog nam po sv. Pavlu govori: ''Zaklinjem te pred Bogom i Kristom Isusom, koji će suditi žive i mrtve, zaklinjem te pojavkom njegovim i kraljevstvom njegovim: propovijedaj Riječ, uporan budi – bilo to zgodno ili nezgodno!'' (2 Tim 4,1-2)
Živimo u vremenu ''kad ljudi neće podnositi zdrava nauka, nego će sebi po vlastitim požudama nagomilavati učitelje kako im godi ušima; od istine će uho odvraćati, a bajkama se priklanjati.'' (2 Tim 4,3-4) Znači li to da mi trebamo ostati po strani i samo promatrati? Nipošto! Jer Bog nam po sv. Pavlu govori: ''Zaklinjem te pred Bogom i Kristom Isusom, koji će suditi žive i mrtve, zaklinjem te pojavkom njegovim i kraljevstvom njegovim: propovijedaj Riječ, uporan budi – bilo to zgodno ili nezgodno!'' (2 Tim 4,1-2)
Modernisti (heretici) misle da mogu mijenjati nauk Crkve prema svojim željama, kao da je Crkva ljudska, a ne Božanska institucija. No, sv. Pavao nas upozorava na takvu pogibeljnu ideju i jasno govori što će se dogoditi onima koji šire takve namisli: ''Čudim se kako ste se tako brzo okrenuli od Boga i povjerovali u neko evanđelje, koje uostalom i ne postoji. Postoje samo neki koji vas zbunjuju i hoće izmijeniti evanđelje Kristovo. Ali kad bismo vam mi, ili kad bi vam anđeo s neba navješćivao neko evanđelje mimo onoga koje vam mi navijestismo, neka je proklet! '' (Gal 1,6-10) Anatemizacija sv. Pavla pogađa sve koji evanđelje Kristovo prilagođuju bizarnoj (ne)kulturi ovoga svijeta.
Zabluda je da čovjek može mijenjati nauk Crkve kojeg je ustanovio Bog, Isus Krist. Istinska sloboda je u istini koju Crkva prenosi s pokoljenja na pokoljenje već dva tisućljeća.
Zabluda je i da u ime komfora i tzv. demokracije više ne bismo trebali pozivati ljude na obraćenje. Istina koja ne stoji ništa, nije istina. Pojedine modernističke manifestacije podrivaju pravu vjeru koju smo primili od otaca.
U Kristu stvarno prisutnome u Crkvi, osobito u euharistiji, vidimo Spasitelja koji nudi blagoslov spasenja. Stoga se Crkva kroz svu svoju povijest oslanjala na tu vjeru i iz nje, osobito u trenutcima iskušenja, crpila snagu i nadu. Ovu istinu vjere je danas osobito važno naglašavati jer sve više ''katolika'' odbacuje tu istinu. Prema istraživanju ''Pew Research'' centra u SAD-u čak 69 % katolika ne vjeruje u stvarnu prisutnost.
Modernizam je sinteza svih hereza, a infiltracija masona i modernista u Crkvu dovela je do pogubnih posljedica uslijed mlakog vođenja Crkve nakon Drugoga vatikanskog sabora. Modernisti su lukavo i ustrajno desetljećima podrivali nauk Crkve te tako doveli u situaciju u kojoj je unutar rimokatolicizma raskol već aktualan. Situacija u Crkvi je dramatična i vjernici trebaju dobro razmisliti na koju stranu će ići. Isus nam je obećao da njegovu Crkvu vrata pakla neće nadvladati, ali to se odnosilo na Crkvu koja ostaje vjerna njegovu naukuo.
Obilježja protucrkve su: u njoj vlada čovjek a ne Bog tj. antropologija u religijskom ruhu umjesto teologije a kultura se pretvara u antikulturu tj. potpuno bezvrijednu nekulturu; promovira se nebiblijsko učenje; spajanje religije i politike; ekumenizam koji nije biblijski utemeljen; manifestacije ''duha'' militantnog duginog liberalizma suprotnog objavljenoj Riječi, koji čovjeka ponižava i izruguje po transhumanizmu kao obliku okultizma.
Slava Tebi Kriste!
Obavijesti
- Sv. Misa nedjeljom i blagdanima u 18 sati u crkvi sv. Kristofora.
- Kroz tjedan u Bogoslužnom prostoru Uznesenja Presvete Bogorodice u dogovoru s župnikom.
- Posjet obiteljima u dogovoru s župnikom.
- Sv. ispovijed pola sata prije sv. Mise.
Ostanimo vjerni "starom" nauku Kristovu ne prihvaćajmo nikakav "novi":
"A glas se začu iz oblaka: "Ovo je Sin moj, Izabranik! Njega slušajte!" (Lk 9, 35)
DRUGA KORIZMENA NEDJELJA
Prvo čitanje: Post 15,5-12.17-18
U one dane: Bog izvede Abrama i reče: ''Pogledaj na nebo i zvijezde prebroj ako ih možeš prebrojiti.'' A onda doda: ''Toliko će biti tvoje potomstvo.'' Povjerova Abram Gospodinu i uračuna mu se u pravednost. I reče mu Gospodin: ''Ja sam Gospodin koji sam te izveo iz Ura Kaldejskoga da ti predam ovu zemlju u posjed.'' Abram upita: ''Gospodine moj, po čemu ću razaznati da ću je zaposjesti?'' Odgovori mu: ''Prinesi mi junicu od tri godine, kozu od tri godine, ovna od tri godine, jednu grlicu i jednoga golubića.'' Sve mu to Abram donese i rasiječe na pola i metnu sve polovice jednu prema drugoj; pticā nije rasijecao. Ptice grabežljivice obarale se na leševe, ali ih je Abram rastjerivao. Kad je sunce bilo pri zalazu, pade Abram u dubok san i obuze ga jeza, mrak velik. Kad je sunce zašlo i pao gust mrak, pojavi se zadimljen žeravnjak i goruća zublja te prođu između onih dijelova. Toga je dana Gospodin sklopio savez s Abramom rekavši: ''Potomstvu tvome dajem zemlju ovu od Rijeke egipatske do Velike rijeke, rijeke Eufrata.''
Otpjevni psalam: Ps 27,1.7-9.13-14
Pripjev: Gospodin mi je svjetlost i spasenje.
koga da se bojim?
Gospodin je štit života moga:
pred kime da strepim?
milostiv mi budi, usliši me!
Moje mi srce govori: ''Traži lice njegovo!''
Da, lice tvoje, Gospodine, ja tražim.
Ne skrivaj lica svoga od mene!
Ne odbij u gnjevu slugu svoga!
Ti, pomoći moja, nemoj me odbaciti!
Vjerujem da ću uživati dobra Gospodnja
u zemlji živih.
U Gospodina se uzdaj, ojunači se,
čvrsto nek bude srce tvoje:
u Gospodina se uzdaj!
Drugo čitanje: Fil 3,17 – 4,1
Krist će nas suobličiti tijelu svomu slavnomu.
Braćo: Nasljedovatelji moji budite i promatrajte one koji žive po uzoru koji imate u nama. Jer često sam vam govorio, a sada i plačući govorim: mnogi žive kao neprijatelji križa Kristova. Svršetak im je propast, bog im je trbuh, slava u sramoti – jer misle na zemaljsko.
Naša je pak domovina na nebesima, odakle iščekujemo Spasitelja, Gospodina našega Isusa Krista: snagom kojom ima moć sve sebi podložiti on će preobraziti ovo naše bijedno tijelo i suobličiti ga tijelu svomu slavnomu. Stoga, braćo moja ljubljena i željkovana, radosti moja i vijenče moj, tako – čvrsto stojte u Gospodinu.
Evanđelje: Lk 9, 28b-36
Dok se molio, izgled mu se lica izmijeni.
U one dane: Povede Isus sa sobom Petra, Ivana i Jakova te uziđe na goru da se pomoli. I dok se molio, izgled mu se lica izmijeni, a odjeća sjajem zablista.
I gle, dva čovjeka razgovarahu s njime. Bijahu to Mojsije i Ilija. Ukazali se u slavi i razgovarali s njime o njegovu Izlasku, što se doskora imao ispuniti u Jeruzalemu. No Petra i njegove drugove bijaše svladao san. Kad se probudiše, ugledaše njegovu slavu i dva čovjeka koji stajahu uza nj. I dok su oni odlazili od njega, reče Petar Isusu: ''Učitelju, dobro nam je ovdje biti. Načinimo tri sjenice: jednu tebi, jednu Mojsiju, jednu Iliji.'' Nije znao što govori. Dok je on to govorio, pojavi se oblak i zasjeni ih. Ušavši u oblak, oni se prestrašiše. A glas se začu iz oblaka: ''Ovo je Sin moj, Izabranik! Njega slušajte!'' I upravo kad se začu glas, osta Isus sam. Oni su šutjeli i nikomu onih dana nisu kazivali što su vidjeli.
Riječ Gospodnja
Razmišljanje uz Evanđelje / Post illa verba textus
Draga braćo i sestre!
Isusovo preobraženje slavna je povijesnica. Čudesa su se događala. Još se nije puno mislilo što iz svega toga slijedi. I sad je nastupio izvjesni zamor, došle su krize, učitelju se prijeti, urotili se protiv njega vlast i svećenstvo. (Ovo je sve govor o Isusu i njegovim učenicima, ali ovo treba prevoditi kao redovno događanje u svakom zanosu i pokretu !). Svaki ljudski zanos nužno prati susret s realnošću, a to znači i ulazak u krizu. U zanosu se miješa moguće i nemoguće, želje i stvarnosti. Tek kroz život se zanos pokazuje koliko je realan, a koliko utopija. Tada se nameće novo pitanje, kud sad, da li nastaviti istim putom? Pa baš radi ovoga upitnog stanja bilo je potrebno proći ''iskušenje pustinje''. U pustinji je bilo predviđeno sve događanje - više nego li čovjek uopće može vidjeti. Sada se postavilo pitanje je li Isus Bog, je li on onaj čekani. I bila je potreba preobraženja, prvenstveno apostola. Trebalo je obnoviti apostole, a za tu obnovu morali su imati ''dodatno'' otkriće tko je Isus. Tako bi mogli reći, Isus se više objavljuje, a u svjetlu njegove objave preobražuju se apostoli.
Isusovo preobraženje slavna je povijesnica. Čudesa su se događala. Još se nije puno mislilo što iz svega toga slijedi. I sad je nastupio izvjesni zamor, došle su krize, učitelju se prijeti, urotili se protiv njega vlast i svećenstvo. (Ovo je sve govor o Isusu i njegovim učenicima, ali ovo treba prevoditi kao redovno događanje u svakom zanosu i pokretu !). Svaki ljudski zanos nužno prati susret s realnošću, a to znači i ulazak u krizu. U zanosu se miješa moguće i nemoguće, želje i stvarnosti. Tek kroz život se zanos pokazuje koliko je realan, a koliko utopija. Tada se nameće novo pitanje, kud sad, da li nastaviti istim putom? Pa baš radi ovoga upitnog stanja bilo je potrebno proći ''iskušenje pustinje''. U pustinji je bilo predviđeno sve događanje - više nego li čovjek uopće može vidjeti. Sada se postavilo pitanje je li Isus Bog, je li on onaj čekani. I bila je potreba preobraženja, prvenstveno apostola. Trebalo je obnoviti apostole, a za tu obnovu morali su imati ''dodatno'' otkriće tko je Isus. Tako bi mogli reći, Isus se više objavljuje, a u svjetlu njegove objave preobražuju se apostoli.
Apostoli (Petar) su htjeli ostati u stanju
zanosa, mi svi želimo ostati u stanju ''neba
na zemlji'', ali zanos je baš zato da se ''uleti'' u
realnost života i da ga se pročisti, zapravo dovede do kraja. Isus ne želi
ostati na ''vrhovima'',
on i njegovi učenici silaze među narod i kreću kroz križ prema uskrsnuću. Ovo je općenita forma i formula. Ne smije se
ostati na trenutnom ''viđenju''.
U ovome životu mi ne možemo naći čas koji bi bio završni čin našeg života. Svi
oni upućuju nas prema dalje. Duhovni učitelji upozoravaju na opasnost ostanka u
stanjima neke duhovne slasti i smirenosti. To bi nas moglo zavarati da
parcijalno izjednačimo s vječnim i univerzalnim. Kroz ovaj ''događaj''
Isusova preobraženja objavljuje se još jedna vrlo bitna istina. Objavljuje se
kako će se Bog objavljivati, odnosno kako će se prepoznavati. To je izrečeno
kroz likove Mojsija i Ilije i Isusa.
Do Isusa objava se događa u ''oblaku''
koji je zasjenjivao Mojsija na Sinaju: to je kozmičko objavljenje Boga. Isus
sad zamjenjuje Mojsija: Bog se od sad objavljuje na preobraženom ljudskom licu.
Isus postaje najpotpunija objava Božja.
To je također putokaz gdje treba tražiti i prepoznavati Boga: u ljudima
i na njihovim licima. Preobraženi Isus postaje Krist, preobraženi Šimun postaje
Petar, preobraženi Savao postaje Pavao.... oni su živa objava živoga Boga koji
ljubi čovjeka. Pa već i ovim započinje novi proces spasenja i vjerovanja. Zato
onaj koji vjeruje u Boga kakvog objavljuje Isus pozvan je da krene među ljude i
među njima svjedoči Božju ljubav i božansku budućnost. Slavu Božju objavljuje
pročišćeno ljudsko srce. Zato je svima nama potrebno preobraženje. Potrebno nam
je nekada da susretnemo izuzetnu osobu koja će nam posvjedočiti istinsku ljubav
pa da se u toj snazi preobrazimo. Kroz Isusa se događa taj preobražujući susret
i objavljenje Boga ljubavi i čovjeka slike Božje
MARANATHA
https://www.youtube.com/shorts/oyEZNR-9nAM
Beware of the Wolves in Sheep's Clothing | A Warning to Our Church | Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=B4wdTXJjp-g
Understanding Why LGBT Is A Crime Against God - Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
MARANATHA
https://www.youtube.com/shorts/oyEZNR-9nAM
Beware of the Wolves in Sheep's Clothing | A Warning to Our Church | Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=B4wdTXJjp-g
Understanding Why LGBT Is A Crime Against God - Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
Kao što lahor gasi mali plamen, a veliki raspiruje,
tako katastrofe gase malu vjeru, dok snažna vjera iz njih izlazi ojačana.
Beware of wolves in sheep clothing (Bishop Mar Mari Emmanuel)
--------------------------------------------------------------------World Council of National Catholic ChurchesSvjetski sabor narodnih katoličkih crkava Katolička stara crkva u RHŽupa sv. Kristofora, RabCrkveni listić ''Znak izabrani''Odgovara: Mons. Marijan Strunje, župnikE-mail: mstrunj3@gmail.comMob: 091 443 2333--------------------------------------------------------------------------------
Kao što lahor gasi mali plamen, a veliki raspiruje,
tako katastrofe gase malu vjeru,
dok snažna vjera iz njih izlazi ojačana.
Beware of wolves in sheep clothing (Bishop Mar Mari Emmanuel)
--------------------------------------------------------------------
World Council of National Catholic Churches
Svjetski sabor narodnih katoličkih crkava
Katolička stara crkva u RH
Župa sv. Kristofora, Rab
Crkveni listić ''Znak izabrani''
Odgovara: Mons. Marijan Strunje, župnik
E-mail: mstrunj3@gmail.com
Mob: 091 443 2333
--------------------------------------------------------------------------------