ONE, HOLY, CATHOLIC AND APOSTOLIC CHURCHCatholic Churches of Traditional Non-Liberal Catholic doctrine and pastoral care
Prva nedjelja adventa!
Godina:
XII 30.
XI.
2025. Broj: 621
ONE, HOLY, CATHOLIC AND APOSTOLIC CHURCH
Catholic Churches of Traditional Non-Liberal Catholic doctrine and pastoral care
Prva nedjelja adventa!
Draga
braćo i sestre!
Oksimoron ''crkve'' - što je to?
Antropološki dualizam je prisutan sve do današnjih dana. Osobit utjecaj na njegove današnje izdanke izvršili su kartezijanski dualizam, Darwinov evolucionizam, dijalektički materijalizam, Nietzscheov nihilizam, Freudov panseksualizam preko revolucije 1968. i radikalnog feminizma do rodne ideologije. Danas idemo prema transhumanizmu koji je đavlov projekt potpunog rasturanja čovjeka prebacujući ga u virtualni prostor.
Spomenuta revolucija iz 1968., za zapadnu kulturu i civilizaciju, pa i za Crkvu je poput Lutherove reformacije, a mi to još nismo dovoljno shvatili. Sve što imamo u zadnjih pedeset godina je zapravo pokušaj da se ono što je taj revolucionarni pokret donio, na antropološkoj i društveno-jezičnoj kulturnoj razini, pretvori u viziju i kulturu, u jedan pogled na život i stvarnost koja nas određuje. U konačnici, razlog da se sve to događa je odsutnost Boga. Ljudsko biološko određenje po sebi pokazuje da čovjek kao muško i žensko nikada neće nestati. Svijet raste i razvija se ali temeljna poruka biblijske antropologije nikada neće nestati, jer je ne može zaustaviti nikakva ideologija. Od 1968. mi više ne živimo u svijetu sekulariziranih kršćanskih vrednota. Antropologija, sa svim svojim ograničenjima, utemeljena na transcendentalnim normama, sada se pretvorila u antropologiju želje i samoodređenja, u kojoj ja sam sebi određujem, neovisno čak o svome tijelu, tko sam i što sam te sam sebi dajem identitet. Kad svemu tome pridometnemo da i mnoge partikularne ''crkve'' ne samo pristaju na te stvari nego ih i promoviraju, tako da danas zaista imamo priliku promatrati novu grozotu pustoši. Rodna se ideologija potpuno uvukla u crkvu, velikim dijelom i zato jer su njeni celibatarni klerici skloni devijantnom hemoseksualnom ponašanju pa prirodno daju podršku istospolcima laicima te zajedno s njima čine grupu sodomita. Naravno, čast minornim izuzecima. Podrška koju je rodna idelogoja dobila iz ''crkve'' proizlazi iz krize identiteta celibatarnih službenika koji su evanđeoski blagoslov apostloske ženidbe zamijenili obveznim celibatom kojeg prihvaćaju prije ređenja. Iz svega toga suukusa nastaje Sinodalni put kojim je krenula ''crkva'' u Njemačkoj koja je praktički u shizmi a njeno zajedništvo s Rimom je potpuno nespojivo tako da je pitanje kako je moguće da je Rim u zajedništvu s ''crkvom'' Njemačke a ne npr. s ''Svećeničkim bratstvom Pia X.'' ili s ''Svjetskim saborom narodnih katoličkih crkava'' koji su mnogi bliže katolicizmu dok je rimokatolička ''crkva'' Njemačke mnogo bliže zajedništvu s ultraliberalnom Utrechtskom unijom. Drugim riječima, zajedništvo ''crkve'' Njemačke s Rimom je čisti OKSIMORON koji nam pokazuje svu iščašenost današnjeg stanja izgubljenosti unutar rimske hijerarhije koja zbog financijskih razloga - poznato je da iz Njemačke dolaze obilni prihodi - ne želi presjeći stvar. Tako danas imamo svojevrsno sinkretističko zajedništvo bez koherentnih elemenata. To su oksimoron crkve bez nutarnje logike u nauku i pastoralu.
Naravno, svakog se čovjeka prihvaća uvijek, ali se nemoralan čin (grijeh) osuđuje a ne – kao u Njemačkoj, blagoslivlje. Ne zaboravimo također da je homoseksualnost do 1973. bila bolest s klasifikacijom u medicinskom priručniku, a ne samo poremećaj. Odjednom je, jednostavnim preglasavanjem (pa i u nekim ''crkvama''), to prestala biti. Kad pala ljudska logika okupljena u demokratski okvir glasa onda se događa preglasavanje Božjega zakona, zato jer slijepac slijepca vodi – zbog izostanka Boga – a to je uništenje slobode u ime slobode i nametanje neprirodnosti u ime prirodnosti s ciljem preoblikovanja ustava zemalja svijeta, obrazovnih sustava i društvenih normi, stvarajući svjetski poredak manipulacije ljudskim umovima kojeg su prethodno pretvorili u kašu čineći ga nesposobnim da se ispravno orjentira. Takvu žalosnu agendu ne zagovaraju samo nevladine udruge, nego i svjetske organizacije, kao što su Ujedinjeni narodi. Društvo koje žele izgraditi zagovornici revolucije 1968. nova je vrsta totalitarizma. Kao što reče Gabriela Kuby – autorica knjige Svjetska seksualna revolucija'': ''Metode koje koriste zagovornici svjetske seksualne revolucije iste su kao i one koje su koristili zagovornici Francuske revolucije, a to je teror. Giljotina koja se danas koristi da bi se neistomišljeniku odrezala glava jest gubitak radnoga mjesta i uništenje akademske ili političke karijere''. Gabriele Kuby pokrenula je 2007. godine javnu raspravu u Njemačkoj zbog knjige ''Tijelo, ljubav i igranje doktora'', otisnute pod pokroviteljstvom njemačkih političkih institucija, koja je poticala roditelje da svoju djecu podučavaju masturbaciji. Nakon burne rasprave onovremena njemačka ministrica obitelji Ursula von der Leyen, današnja predsjednica Europske komisije, povukla je knjigu iz javnosti.
Laus
Tibi Christe
Obavijesti
- Sv. Misa nedjeljom i blagdanima u 18 sati u katedrali sv. Kristofora.
- Kroz tjedan u Bogoslužnom prostoru Uznesenja Presvete Bogorodice u dogovoru s župnikom.
- Posjet obiteljima u dogovoru s župnikom.
- Sv. ispovijed pola sata prije sv. Mise ili po dogovoru.
Kršćanski podsjetnik
Hoćemo li biti među uzetima ili među ostavljenima? Među ovcama ili među jarcima?
"Dvojica će tada biti u polju: jedan će se uzeti, drugi ostaviti. " (Mt 24, 40)
PRVA NEDJELJA DOŠAŠĆA
Prvo čitanje: Iz 2, 1-5
Gospodin sabire sve narode u vječni mir kraljevstva Božjega.
Čitanje Knjige proroka Izaije
Viđenje Izaije, sina Amosova, o Judeji i Jeruzalemu: Dogodit će se na kraju danâ: Gora Doma Gospodnjega bit će postavljena vrh svih gora, uzvišena iznad svih bregova. K njoj će se stjecati svi narodi, nagrnut će mnoga plemena i reći: "Hajde, uziđimo na Goru Gospodnju, pođimo u Dom Boga Jakovljeva! On će nas naučiti svojim putovima, hodit ćemo stazama njegovim. Jer će iz Siona Zakon izaći, iz Jeruzalema riječ Gospodnja." On će biti sudac narodima, mnogim će sudit plemenima i oni će mačeve prekovat u plugove, a koplja u srpove. Neće više narod dizat mača protiv naroda nit se više učit ratovanju. Hajde, dome Jakovljev, u Gospodnjoj hodimo svjetlosti!
Riječ Gospodnja
Otpjevni psalam: Ps 122, 1-2.4-9
Pripjev: Hajdemo radosno u Dom Gospodnji!
Obradovah se kad mi rekoše:
"Hajdemo u Dom Gospodnji!"
Eto noge nam već stoje
na vratima tvojim, Jeruzaleme.
Onamo uzlaze plemena,
plemena Gospodnja!
Po zakonu Izraelovu
da slave ime Gospodnje.
plemena Gospodnja!
Po zakonu Izraelovu
da slave ime Gospodnje.
Ondje stoje sudačke stolice,
stolice doma Davidova.
Molite za mir Jeruzalemov!
Blago onima koji tebe ljube!
Neka bude mir u zidinama tvojim
i spokoj u tvojim palačama!
Radi braće i prijatelja svojih
klicat ću: "Mir tebi!"
Radi Doma Gospodina, Boga našega,
za sreću tvoju ja ću moliti.
Drugo čitanje: Rim 13, 11-14a
Blizu je spasenje naše.
Čitanje Poslanice svetoga Pavla apostola Rimljanima
Braćo: Shvaćate ovaj čas: Vrijeme je već da se oda sna prenemo jer nam je sada spasenje bliže nego kad povjerovasmo. Noć poodmače, dan se približi! Odložimo dakle djela tame i zaodjenimo se oružjem svjetlosti. Kao po danu pristojno hodimo, ne u pijankama i pijančevanjima, ne u priležništvima i razvratnostima, ne u svađi i ljubomoru, nego zaodjenite se Gospodinom Isusom Kristom.
Riječ Gospodnja
Evanđelje: Mt 24, 37-44
Bdijte da budete pripravni!
Čitanje svetog Evanđelja po Mateju
U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima:
Kao u dane Noine, tako će biti i dolazak Sina Čovječjega. Kao što su u dane one – prije potopa – jeli i pili, ženili se i udavali do dana kad Noa uđe u korablju i ništa nisu ni slutili dok ne dođe potop i sve odnije – tako će biti i dolazak Sina Čovječjega. Dvojica će tada biti u polju: jedan će se uzeti, drugi ostaviti. Dvije će mljeti u mlinu: jedna će se uzeti, druga ostaviti.
Bdijte dakle jer ne znate u koji dan Gospodin vaš dolazi. A ovo znajte: kad bi domaćin znao o kojoj straži kradljivac dolazi, bdio bi i ne bi dopustio potkopati kuće. Zato i vi budite pripravni jer u čas kad i ne mislite Sin Čovječji dolazi.
Riječ Gospodnja
Razmišljanje uz Evanđelje / Post illa verba textus
Draga braćo i sestre!
Ulazimo u vrijeme priprave za Božić – Došašće. Pored dobra i napretka u svijetu, vidimo i drugo lice čovjeka i čovječanstva. Prorok Izaija, a i mi s njime, kao da svake godine obnavljamo 'utopiju' i 'sanjanje' o boljim budućim vremenima. I tako iz godine u godinu. Ipak, Izaijina utopija nije utopija, nego nada koja se treba ostvariti. Nažalost, ona još do danas nije ostvarena. Ne samo da nema neprijateljstva između 'lava i čovjeka', nego još nema prijateljstva ni među ljudima. Trebamo li izaći iz svojeg sna, kako poziva pismo Rimljanima, i početi bdjeti, početi biti odgovorni za događanja u svijetu. Bdijte, znači budite odgovorni. Danas je manjak odgovornosti. Kao da svi očekujemo uslugu od drugoga, društva, ustanova, ali da prihvatimo svoju odgovornost za našu i budućnost svijeta, to oklijevamo.
Isus nas poziva na odgovornost. Novost se naviješta s dolaskom Isusa, od Njega koji je došao, koji dolazi i koji će doći. Koliko puta je pokušano roditi novo nebo i novog čovjeka. Prva Geneza, pa Noina, Mojsijeva... i posljednja koja još traje je Isusova. Ova najnovija, ova naša Nova era, ona je usmjerena na buđenje novoga čovjeka. Tek s preobrazbom čovjeka može se očekivati preobrazbu svemira. Čovjekova budućnost već sada započinje u njegovom srcu i misli. Novost ne dolazi sama od sebe. Tako i Isus dolazi u otvoreno srce koje prihvaća promjenu i otvorenost. Tek s prihvaćanjem obnove vlastite dubine – srca, može se nadati novom čovječanstvu. Ponavljam, Isus nudi novo 'stvaranje' započinjući od ljudskog srca. Kao što je dah Božji oživio prvog čovjeka Adama, tako Duh Isusov rađa novog čovjeka duha i ljubavi. Tek onaj koji prihvaća ljubav kao princip i koordinatu čovječanstva može očekivati novu budućnost. Ako se ljudi ne promjene u svojoj dubini, uzalud je mijenjati sve izvanjske forme. Sva nova saznanja (nova naučavanja) izgleda da su preskočila čovjeka kao čovjeka i njegovu dubinu. Sve su novosti (novine) bile izvanjske i zato nisu donijele Novog Čovjeka. Onaj tko očekuje novost (plemenitost, ljubav, zajedništvo), a čuva 'staro' srce ostat će razočaran. Bolje tehnike za promjenu svijeta nema od ljubavi...
Sva imanja svijeta ne stvaraju nova bivstvovanja, zato još nema 'božanskog vremena' – nema Isusa u svemu. Temelj boljoj budućnosti je u čovjeku, a ne u novim stvarima. Pa zar stvari mogu biti nove?! Na prvi pogled izgleda da jednako žive pošteni i nepošteni, ali u dubini je sasvim drukčije. Pošteni prepoznaju sinove ljudske i sina Božjega, iz dana u dan ulaze u iskustvo novog vremena. Kršćanstvo nije neko pasivno čekanje budućnosti. Ono poziva na aktivni hod prema Naprijed. Zato čovjek kršćanin ne smije stati ravnodušno prema stvarnosti koja se događa. Dubina njegove duše tjera ga da svijet mijenja započinjući prvenstveno od sebe, od svojeg srca. Beznađe je nebožansko, nekršćansko. Kad su vremena loša, tada su oni koji vjeruju u Boga pozvani da budu nosioci aktivne nade, da otapaju beznađe. Bog će im doći ususret, ako su plemenito raspoloženi. Čovjek prožet ljubavlju ne može biti u beznađu – njemu svako jutro sviće božansko kraljevstvo.
Advent nas svake godine poziva da obnovimo optimističku svijest i da se ne damo utjecaju apokaliptičkih slutnji. Barem ne na religioznoj osnovi. Isus trajno uprisutnjuje Boga u svijetu, u našim srcima. Također treba imati živu svijest da smo odgovorni za našu budućnost i budućnost svijeta. U ovome globalnom shvaćanju opasnost je da se odgovornost prenese na neke 'svemoćne', 'neimenovane', političare. 'Svi smo mi odgovorni. Odgovorni smo za Crkvu i za svijet. Bila bi velika zabuna ako bi izvanjski odigrali slavljenje, a promijenili nauk Crkve te u dubini ostali blokirani na neke svoje forme. Festivnost bi trebala izvirati iz srca i odražavati se na kićenjima, ali izgleda da se radi trgovine stvar događa obrnuto, slavi se izvanjski da bi se zakrililo unutarnju potištenost. Da bi nam se nutrina otvorila Budućnosti, Isusovom dolasku, potrebno je pripraviti se, potrebno je napraviti neke zaokrete, prvenstveno onaj vezan uz povratak valjanoj crkvenosti, valjanom teološkom nauku, valjanom pastoralu. Ako izgubimo kompas koji nam daje valjani Crkveni nauk promašit ćemo i Cilj. Ostajanjem na istim grešnim i neobraćenim pozicijama neće se ostvariti nova vizija Čovjeka.
MARANA THA
https://www.youtube.com/shorts/oyEZNR-9nAM
Beware of the Wolves in Sheep's Clothing | A Warning to Our Church | Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=B4wdTXJjp-g
Understanding Why LGBT Is A Crime Against God - Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
MARANA THA
https://www.youtube.com/shorts/oyEZNR-9nAM
Beware of the Wolves in Sheep's Clothing | A Warning to Our Church | Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=B4wdTXJjp-g
Understanding Why LGBT Is A Crime Against God - Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
Kao što lahor gasi mali plamen, a veliki raspiruje,
tako katastrofe gase malu vjeru, dok snažna vjera iz njih izlazi ojačana.
Beware of wolves in sheep clothing (Bishop Mar Mari Emmanuel)
--------------------------------------------------------------------World Council of National Catholic ChurchesSvjetski sabor narodnih katoličkih crkava Katolička stara crkva u RHŽupa sv. Kristofora, RabCrkveni listić ''Znak izabrani''Odgovara: Mons. Marijan Strunje, župnikE-mail: mstrunj3@gmail.comMob: 091 443 2333--------------------------------------------------------------------------------
Kao što lahor gasi mali plamen, a veliki raspiruje,
tako katastrofe gase malu vjeru,
dok snažna vjera iz njih izlazi ojačana.
Beware of wolves in sheep clothing (Bishop Mar Mari Emmanuel)
--------------------------------------------------------------------
World Council of National Catholic Churches
Svjetski sabor narodnih katoličkih crkava
Katolička stara crkva u RH
Župa sv. Kristofora, Rab
Crkveni listić ''Znak izabrani''
Odgovara: Mons. Marijan Strunje, župnik
E-mail: mstrunj3@gmail.com
Mob: 091 443 2333
--------------------------------------------------------------------------------


