Godina: XII 6. VII. 2025.
Broj: 600
Draga braćo i sestre!
Što je to pogubna zabluda '' nezabludivog''?
Temelj za blagoslov istospolnih parova izvučen je iz
heretičkog dokumenta Amoris Letitia (postsinodalna apostolska pobudnica pape
Franje) a nije izvučen ni iz jednog koncila, ni iz patrologije ni tradicije ni
Svetog pisma tj. Objave. To je đavolje sjeme ubačeno samovoljom rimskoga
biskupa (pape) kao prilog uništenju morala iznutra, iz same ''crkve'' koja to
više nije jer po takvom sodomističkom nauku ne može biti. Sodomofili postepeno
iznutra sve više iskrivljuju nauk Crkve čineći ju svjetovnom udrugom s
postepenim aboliranjem svih gadosti ljudskih, umjesto pozivom na obraćenje i promjenu
načina života. ''To je dakle sitnica za te sluge prikriti se u sluge
pravednosti. Njihov svršetak bit će sukladan djelima njihovim.'' (2 Kor 11, 15)
To je velika zabluda i velika zamka, jer ono što se po
ljudsku abolira ne abolira se po Božju. Sin je Božji prošao kroz golgotu,
kalvariju križnog puta i raspeća da nas otkupi od grijeha, da preuzme na sebe
grijehe svijeta i poništi ih, pozivajući nas na pokajanje, kakvo je izrazio
desni razbojnik na križu, za razliku od onoga s lijeve strane koji je ustrajao
u zlu.
Temeljno je pitanje sidrište, gdje ti je sidrište?
Mora biti u Bogu. Ako je u ovome svijetu onda i prolazi s ovim svijetom, ako je
u Bogu onda je vječno kao i vječni nepromjenjivi nauk Božji.
Ako pajac sjedne na kraljevski tron on ne postaje
kralj, nego dvorac postaje cirkus.
Dok Leo XIV. Nastavlja s propovijedima istovremeno ne
povlači to đavolje sjeme blagoslova istospolnih. Pitanje je zašto po hitnom
postupku to već nije ukinuo nego pušta da se bolest širi?
Današnjem svijetu treba Crkva s jasnoćom stavova i
govora, s herojima vjere i svjedočenja. Kristove se patnje nastavljaju u revnom
apostolatu tako da tek po njemu postaju potpune (usp. Kol 1, 24). Mada su
patnje gorke, njihovi su plodovi slatki jer donose ''utjehu i spasenje''.
Vrijednost patnja nije u njima samima, nego u njihovim plodovima. Kršćanin ne
veliča patnju kao takvu nego iz nje izvlači nadnaravnu korist koju ima zbog
povezanosti s Kristom. Čvrstoća naše nade ne počiva na promjenjivim ljudskim ćudima,
nego na Bogu koji nam daje utjehu. Vjera u Božju moć nikad nije iznevjerila,
takva vjera nema ograničenja. Molitva Crkve koja uistinu ljubi Krista i slijedi
njegov nauk ima golemu snagu, jer je Crkva u ''Kristu'' i jer moli u njegovu
Duhu.
Po Kristovom nalogu potrebno je upotrijebiti
apostolsku vlast da se sačuva stado u vjeri i ljubavi, baš onako kako nas uči
veliki Pavao, apostol naroda. Stoga ne treba ništa tražiti između redaka nego
pisati otvoreno i jasno kako bi se spriječila svaka laž i podvala. Apostol je
vjesnik nebeskog kraljevstva koji navješćuje i donosi spasenje, njegova
nazočnost znači vrijeme izlijevanja Božje milosti (usp. Rim 1, 11; 15,20),
stoga svaki nasljednik apostola mora ići tim putem jer – drugog puta nema.
Na Božju ljubav i Božji zahtjev kršćanin odgovara
životom liturgije u onom vječnom ''amen'' koji odzvanja u srcima vjernika.
Budući da su se u Kristu Isusu sva Božja obećanja pokazala istinitim, kršćani
su na to odgovorili ''amenom'' vjere i tako postali Abrahamovi baštinici. Ako
mijenjamo taj ''amen'' vjere u nekom radikalno zabludnom obliku, ispadamo iz
Abrahamove baštine.
Poput velikoga sv. Pavla apostola ne ponašajmo se kao
gospodari, kako to čine nazoviapostoli (2 Kor 11, 20) nego kao pomagači i
sijači veselja.
''Doista, nastojim li ovo pridobiti ljude ili Boga?
Ili idem li za tim da ljudima ugodim? Kad bih sveudilj nastojao ljudima
ugađati, ne bih bio Kristov sluga.'' (Gal 1, 10)
Slava Tebi Kriste!
Obavijesti
- Sv. Misa nedjeljom i blagdanima u 18 sati u katedrali
sv. Kristofora.
- Kroz tjedan u Bogoslužnom prostoru Uznesenja
Presvete Bogorodice u dogovoru s župnikom.
- Posjet obiteljima u dogovoru s župnikom.
- Sv. ispovijed pola sata prije sv. Mise.
Kršćanski podsjetnik
Od nehaja
za nadahnuća Tvoja, oslobodi nas Gospodine:
"Približilo se kraljevstvo Božje!' Kažem vam: Sodomcima će u onaj
dan biti lakše negoli tomu gradu." (Lk 10, 12)
ČETRNAESTA NEDJELJA KROZ GODINU
Prvo čitanje: Iz 66,10-14c
Evo
mir ću na njih kao rijeku svratiti.
Čitanje Knjige proroka Izaije
Veselite se s Jeruzalemom,
kličite zbog njega svi koji ga ljubite!
Radujte se, radujte s njime,
svi koji ste nad njim tugovali,
da se nadojite i nasitite
na dojkama utjehe njegove,
da se nasišete i nasladite
na grudima krepčine njegove.
Jer ovo govori Gospodin:
"Evo, mir ću na njih kao rijeku svratiti
i kao potok nabujali bogatstvo naroda.
Dojenčad ću njegovu na rukama nositi
i milovati na koljenima.
Kao što mati tješi sina,
tako ću i ja vas utješiti
– utješit ćete se u Jeruzalemu."
Kad to vidite, srce će vam se radovati
i procvast će vam kosti ko mlada trava.
Očitovat će se ruka Gospodnja na njegovim slugama.
Riječ Gospodnja
Otpjevni psalam: Ps 66,1-3a.4-7a.16.20
Pripjev: Kliči
Bogu, sva zemljo!
Kliči Bogu, sva zemljo,
opjevaj slavu imena njegova,
podaj mu hvalu dostojnu.
Recite Bogu:
"Kako su potresna djela tvoja!"
"Sva zemlja nek ti se klanja i nek ti pjeva,
neka pjeva tvom imenu!"
Dođite i gledajte djela Božja:
čuda učini među sinovima ljudskim.
On pretvori more u zemlju suhu
te rijeku pregaziše.
Stoga se njemu radujmo!
Dovijeka vlada jakošću svojom!
Dođite, počujte, svi koji se Boga bojite,
pripovjedit ću što učini duši mojoj!
Blagoslovljen Bog koji mi molitvu ne odbi,
naklonosti ne odvrati od mene!
Drugo čitanje: Gal 6,14-18
Ja na svom tijelu nosim biljege Isusove.
Čitanje Poslanice svetoga Pavla apostola Galaćanima
Braćo: Bože sačuvaj da bih se ičim ponosio osim križem Gospodina našega
Isusa Krista po kojem je meni svijet raspet i ja svijetu. Uistinu, niti je što
obrezanje niti neobrezanje, nego – novo stvorenje. A na sve koji se ovoga
pravila budu držali, i na sveg Izraela Božjega – mir i milosrđe!
Ubuduće neka mi nitko ne dodijava jer ja na svom tijelu nosim biljege
Isusove!
Milost Gospodina našega Isusa Krista s duhom vašim, braćo! Amen.
Riječ Gospodnja
Evanđelje: Lk 10,1-12.17-20
Počinut će na njemu mir vaš.
Čitanje svetog Evanđelja po Luki
U ono vrijeme:
Odredi Gospodin drugih sedamdesetdvojicu učenika i posla ih po dva pred
sobom u svaki grad i u svako mjesto kamo je kanio doći. Govorio im je: "Žetva
je velika, ali radnika malo. Molite dakle gospodara žetve da radnike pošalje u
žetvu svoju. Idite! Evo, šaljem vas kao janjce među vukove. Ne nosite sa sobom
ni kese, ni torbe, ni obuće. I nikoga putem ne pozdravljajte. U koju god kuću
uđete, najprije recite: ’Mir kući ovoj!’ Bude li tko ondje prijatelj mira,
počinut će na njemu mir vaš. Ako li ne, vratit će se na vas. U toj kući
ostanite, jedite i pijte što se kod njih nađe. Ta vrijedan je radnik plaće
svoje. Ne prelazite iz kuće u kuću."
"Kad u koji grad uđete pa vas prime, jedite što vam se ponudi i
liječite bolesnike koji su u njemu. I kazujte im: 'Približilo vam se
kraljevstvo Božje!' A kad u neki grad uđete pa vas ne prime, iziđite na njegove
ulice i recite: 'I prašinu vašega grada, koja nam se nogu uhvatila, stresamo
vam sa sebe! Ipak znajte ovo: Približilo se kraljevstvo Božje!' Kažem vam:
Sodomcima će u onaj dan biti lakše negoli tomu gradu."
Vratiše se zatim sedamdesetdvojica radosni govoreći: "Gospodine, i
zlodusi nam se pokoravaju na tvoje ime!" A on im reče: "Promatrah
Sotonu kako poput munje s neba pade. Evo, dao sam vam vlast da gazite po
zmijama i štipavcima i po svoj sili neprijateljevoj i ništa vam neće naškoditi.
Ali ne radujte se što vam se duhovi pokoravaju, nego radujte se što su vam
imena zapisana na nebesima."
Riječ Gospodnja
Razmišljanje uz Evanđelje / Post illa verba
textus
Draga braćo i sestre!Nitko
se neće spasiti niti istinski ostvariti bez zajednice i zajedništva. Nitko neće
biti prihvaćen u Božju ljubav ako ne ljubi druge osobe. Zato je cilj kršćanske
religije (vjere) spasenje svih ljudi. Ne samo nekih. Isus je ušao u ljudsku
povijesti da uzdigne ljudsko biće, svakog čovjeka. Ljudska povijest će završiti
početnim pitanjem: Gdje ti je brat? Prema tome ne možemo govoriti o spasu svoje
duše a ne vodeći brigu o drugima. Mi smo u drugima, drugi su u nama. Kroz druge
postajemo ljudi, kroz druge se rađamo, kroz druge ulazimo u vječnost. Mi smo
okrenuti i poslani prema drugima. Ovo je osnovno za kršćanstvo. Korijen našeg
kršćanskog zajedništva i međusobne odgovornosti klija iz krštenja koje se
dogodilo u ime Oca i Sina i Duha Svetoga – u ime Božanske Zajednice. Sam Bog je
zajednica, Bratstvo, a opet Jedno. Zato biti poslan naviještati Evanđelje,
Isusa, znači naviještati univerzalno bratstvo i vjeru u Ljubav. Zato je svaki
kršćanin 'poslan' i 'pozvan' da naviješta Boga (Zajedništvo) i Ljubav (Boga).
To ne znači dobivanje 'za sebe' nekoga, nego pomaganje drugome da nađe sebe i
bude sretan. Ili kršćani ne doživljavaju s radošću svoje vjerovanje ili su ga
previše 'privatizirali'. Isus je 'za sve' ljude, i nitko ga ne može
privatizirati, niti se Isusa smije institucionalizirati. On je 'svojina' Božja
i svakog ljudskog srca. Isusovo poslanje učenika nije nikakav prozelitizam neke
nove ideologije. Poslanje je svjedočenje Događaja svojim vlastitim životom.
Također je vrlo teško naći osobu koja ne traži smisao življenja i puninu
ljubavi. Zato je za prihvaćanje Isusova poslanja nužno izići iz samoga sebe –
obratiti se. Isus šalje svoje učenike da navještaju 'novi život' – kraljevstvo
Božje – život bratstva i ljubavi. Izgleda da danas treba jasnije i glasnije
izlagati Isusovu poruku u svijetu koji je indiferentan na sve, i koji je u
mnogo stvari devijantan. Čak se odstupanje proglašava kao normala. A to je
najteže stanje. Opasnost je da i kršćanstvo ne skrene na ugađanje ušima i
životu. Istina, Isusova poruka uvijek poziva na više, na duhovnije, na
uzvišenije. Isusova poruka se ne naviješta ni novcima i bogatstvom, ni moću ni
bahatošću. Ona je put skromnosti i jednostavnosti. Kršćanstvo se nalazi u
'svakome gradu' i u svakoj kulturi. Nema privilegiranih kultura ili mjesta.
Isusova poruka je također poruka bratstva i mira. Najveći kršćanski argument
jest svakodnevna praksa. Pomaganje svih slabih.... nemoćnih, bolesni... Učenje
bratstvu i zajedništvu. Vrednovanje samoga sebe. Koliko ljudi gube smisao
života? Ako je ikada trebalo naviještati životni optimizam, to je danas. Da li
je 'Velika Crkva' previše institucionalizirana pa se više ne čuje njezin glas,
glas evanđelja, nego se više dobiva doživljaj moćne institucije? Da li danas
Crkva više 'šuruje' sa političarima i bogatašima negoli s malenima i
siromašnima? Da li se vjeruje Crkvi kao što se vjerovalo kroz vrijeme
komunizma? Vjerojatno ne. I bila bi velika šteta ako nestane tog povjerenja.
Isto kao što je u početku kršćanstvo liječilo, to isto može danas. Danas su druge
bolesti koje ljubav i povjerenje liječe. Za takvo liječenje nema 'svjetovnih'
liječnika. Obitelji i brakovi su bolesni. Tko će ih liječiti i uzdizati, ako ne
kršćanstvo i Crkva? Isus šalje sedamdesetdvojicu učenika. Očito, simbolički
broj koji označava punini i savršenstvo. Među ova 72 učenika su i žene (Dj
6,1). Hoće se reći da u ovaj broj spada poziv svim kršćanima. Isusovo vrijeme
(Božje kraljevstvo) već je započelo, ali još nije ispunjeno. Svatko od nas
participira u njegovom ostvarivanju. Mi smo Božji instrument otkrivanja vječne
ljubavi. Zato smo svi mi odgovorni za vrijednosti u svijetu. Sve nas Isus šalje
u svijet. Ne treba se strašiti. Nikada nećemo biti sami ako se angažiramo u
dobru i ljubavi. Uvijek je Bog s nama i u nama, na svim našim životnim
putovima!
Draga braćo i sestre!
Što je to pogubna zabluda '' nezabludivog''?
To je velika zabluda i velika zamka, jer ono što se po ljudsku abolira ne abolira se po Božju. Sin je Božji prošao kroz golgotu, kalvariju križnog puta i raspeća da nas otkupi od grijeha, da preuzme na sebe grijehe svijeta i poništi ih, pozivajući nas na pokajanje, kakvo je izrazio desni razbojnik na križu, za razliku od onoga s lijeve strane koji je ustrajao u zlu.
Temeljno je pitanje sidrište, gdje ti je sidrište?
Mora biti u Bogu. Ako je u ovome svijetu onda i prolazi s ovim svijetom, ako je
u Bogu onda je vječno kao i vječni nepromjenjivi nauk Božji.
Ako pajac sjedne na kraljevski tron on ne postaje
kralj, nego dvorac postaje cirkus.
Dok Leo XIV. Nastavlja s propovijedima istovremeno ne
povlači to đavolje sjeme blagoslova istospolnih. Pitanje je zašto po hitnom
postupku to već nije ukinuo nego pušta da se bolest širi?
Po Kristovom nalogu potrebno je upotrijebiti apostolsku vlast da se sačuva stado u vjeri i ljubavi, baš onako kako nas uči veliki Pavao, apostol naroda. Stoga ne treba ništa tražiti između redaka nego pisati otvoreno i jasno kako bi se spriječila svaka laž i podvala. Apostol je vjesnik nebeskog kraljevstva koji navješćuje i donosi spasenje, njegova nazočnost znači vrijeme izlijevanja Božje milosti (usp. Rim 1, 11; 15,20), stoga svaki nasljednik apostola mora ići tim putem jer – drugog puta nema.
Na Božju ljubav i Božji zahtjev kršćanin odgovara životom liturgije u onom vječnom ''amen'' koji odzvanja u srcima vjernika. Budući da su se u Kristu Isusu sva Božja obećanja pokazala istinitim, kršćani su na to odgovorili ''amenom'' vjere i tako postali Abrahamovi baštinici. Ako mijenjamo taj ''amen'' vjere u nekom radikalno zabludnom obliku, ispadamo iz Abrahamove baštine.
Poput velikoga sv. Pavla apostola ne ponašajmo se kao gospodari, kako to čine nazoviapostoli (2 Kor 11, 20) nego kao pomagači i sijači veselja.
''Doista, nastojim li ovo pridobiti ljude ili Boga? Ili idem li za tim da ljudima ugodim? Kad bih sveudilj nastojao ljudima ugađati, ne bih bio Kristov sluga.'' (Gal 1, 10)
Slava Tebi Kriste!
- Sv. Misa nedjeljom i blagdanima u 18 sati u katedrali sv. Kristofora.
- Kroz tjedan u Bogoslužnom prostoru Uznesenja Presvete Bogorodice u dogovoru s župnikom.
- Posjet obiteljima u dogovoru s župnikom.
- Sv. ispovijed pola sata prije sv. Mise.
Kršćanski podsjetnik
"Približilo se kraljevstvo Božje!' Kažem vam: Sodomcima će u onaj dan biti lakše negoli tomu gradu." (Lk 10, 12)
ČETRNAESTA NEDJELJA KROZ GODINU
Čitanje Knjige proroka Izaije
kličite zbog njega svi koji ga ljubite!
Radujte se, radujte s njime,
svi koji ste nad njim tugovali,
da se nadojite i nasitite
na dojkama utjehe njegove,
da se nasišete i nasladite
na grudima krepčine njegove.
Jer ovo govori Gospodin:
"Evo, mir ću na njih kao rijeku svratiti
i kao potok nabujali bogatstvo naroda.
Dojenčad ću njegovu na rukama nositi
i milovati na koljenima.
Kao što mati tješi sina,
tako ću i ja vas utješiti
– utješit ćete se u Jeruzalemu."
Kad to vidite, srce će vam se radovati
i procvast će vam kosti ko mlada trava.
Očitovat će se ruka Gospodnja na njegovim slugama.
Riječ Gospodnja
Pripjev: Kliči Bogu, sva zemljo!
Kliči Bogu, sva zemljo,
opjevaj slavu imena njegova,
podaj mu hvalu dostojnu.
Recite Bogu:
"Kako su potresna djela tvoja!"
"Sva zemlja nek ti se klanja i nek ti pjeva,
neka pjeva tvom imenu!"
Dođite i gledajte djela Božja:
čuda učini među sinovima ljudskim.
On pretvori more u zemlju suhu
te rijeku pregaziše.
Stoga se njemu radujmo!
Dovijeka vlada jakošću svojom!
Dođite, počujte, svi koji se Boga bojite,
pripovjedit ću što učini duši mojoj!
Blagoslovljen Bog koji mi molitvu ne odbi,
naklonosti ne odvrati od mene!
Ja na svom tijelu nosim biljege Isusove.
Čitanje Poslanice svetoga Pavla apostola Galaćanima
Ubuduće neka mi nitko ne dodijava jer ja na svom tijelu nosim biljege Isusove!
Milost Gospodina našega Isusa Krista s duhom vašim, braćo! Amen.
Riječ Gospodnja
Počinut će na njemu mir vaš.
U ono vrijeme:
Odredi Gospodin drugih sedamdesetdvojicu učenika i posla ih po dva pred sobom u svaki grad i u svako mjesto kamo je kanio doći. Govorio im je: "Žetva je velika, ali radnika malo. Molite dakle gospodara žetve da radnike pošalje u žetvu svoju. Idite! Evo, šaljem vas kao janjce među vukove. Ne nosite sa sobom ni kese, ni torbe, ni obuće. I nikoga putem ne pozdravljajte. U koju god kuću uđete, najprije recite: ’Mir kući ovoj!’ Bude li tko ondje prijatelj mira, počinut će na njemu mir vaš. Ako li ne, vratit će se na vas. U toj kući ostanite, jedite i pijte što se kod njih nađe. Ta vrijedan je radnik plaće svoje. Ne prelazite iz kuće u kuću."
"Kad u koji grad uđete pa vas prime, jedite što vam se ponudi i liječite bolesnike koji su u njemu. I kazujte im: 'Približilo vam se kraljevstvo Božje!' A kad u neki grad uđete pa vas ne prime, iziđite na njegove ulice i recite: 'I prašinu vašega grada, koja nam se nogu uhvatila, stresamo vam sa sebe! Ipak znajte ovo: Približilo se kraljevstvo Božje!' Kažem vam: Sodomcima će u onaj dan biti lakše negoli tomu gradu."
Vratiše se zatim sedamdesetdvojica radosni govoreći: "Gospodine, i zlodusi nam se pokoravaju na tvoje ime!" A on im reče: "Promatrah Sotonu kako poput munje s neba pade. Evo, dao sam vam vlast da gazite po zmijama i štipavcima i po svoj sili neprijateljevoj i ništa vam neće naškoditi. Ali ne radujte se što vam se duhovi pokoravaju, nego radujte se što su vam imena zapisana na nebesima."
Riječ Gospodnja
Draga braćo i sestre!
MARANATHA
https://www.youtube.com/shorts/oyEZNR-9nAM
Beware of the Wolves in Sheep's Clothing | A Warning to Our Church | Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=B4wdTXJjp-g
Understanding Why LGBT Is A Crime Against God - Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
MARANATHA
https://www.youtube.com/shorts/oyEZNR-9nAM
Beware of the Wolves in Sheep's Clothing | A Warning to Our Church | Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=B4wdTXJjp-g
Understanding Why LGBT Is A Crime Against God - Bishop Mar Mari Emmanuel
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
https://www.youtube.com/watch?v=YIES5vZieWU
Kao što lahor gasi mali plamen, a veliki raspiruje,
tako katastrofe gase malu vjeru, dok snažna vjera iz njih izlazi ojačana.
Beware of wolves in sheep clothing (Bishop Mar Mari Emmanuel)
--------------------------------------------------------------------World Council of National Catholic ChurchesSvjetski sabor narodnih katoličkih crkava Katolička stara crkva u RHŽupa sv. Kristofora, RabCrkveni listić ''Znak izabrani''Odgovara: Mons. Marijan Strunje, župnikE-mail: mstrunj3@gmail.comMob: 091 443 2333--------------------------------------------------------------------------------