Godina: XI 28. IV. 2024.
Broj: 538
LAVS TIBI CHRISTE
Draga braćo i sestre!
Kakav mora biti pastir? Financijski jak? Okružen vezama? Politički
sposoban? U tijeku s vremenom? Član masonske lože? Intelektualac vrhunskog
kalibra? Ne. Ništa od navedenog! Ništa!
Potrebno je samo da vjerno prenosi i
naučava ono što je primio od Stare Crkve – tada nema proturječja s
Svetim Pismom i Tradicijom. U jednu riječ DEPOSITUM CUSTODI: ''Timoteju,
poklad čuvaj kloneći se svjetovnog praznoglasja'' (1 Tim 6, 20) Depositum
custodi treba biti garant da se Kristova riječ i smisao njegove poruke i
pastoralne prakse neće ni za jotu mijenjati. To su izdale mnoge crkve, između ostalih
mnoge protestantske i utrechtske starokatoličke, a u novije vrijeme
Rimokatolička crkva kao i neke
pravoslavne, npr, sirska itd. Izdali su, otpali su – od vjere, od očuvanja
poklada, izašli su iz vjekovnog pastoralnog okvira, svrstavajući se s jarcima
na lijevu stranu gnjeva Božjega (usp. Mt 25, 31-33)
Crkva koja više nije čuvarica vjere nego provodnica svjetovnog
praznoglasja, izgubila je svoju svrhu i treba nestati, jer umjesto na spasenje
upućuje ljude u propast i osudu Božju.
Crkva se mora baviti problemom evangelizacije, bez obzira na
cijenu gubitka broja vjernika. Broj ne nebitan, važna je samo autentičnost
prenošenog. Mora nas glede evangelizacije zanimati pet bitnih vidika: 1) evangelizationis
finis tj. svrha evangelizacije, što je doduše uvijek ultimum in
executione ali je primum in intentione; 2) evangelizationis summa
tj. sadržaj evangelizacije; 3) evangelizationis apostolus tj.
čovjek evangelizator; 4) evangelizationis campus tj. područje evangelizacije
i 5) evangelizationis modus tj. način na koji se evangelizira. U
tih pet vidika sve je sadržano
Evangelizationis finis, svrha evangelizacije je spasenje čovjeka po Isusu Kristu u Duhu
Svetome kroz milosno zajedništvo Crkve (ukoliko nije otpadnička po blagoslovima
istospolnih). Oživotvorenje toga predstavlja svrhu evangelizacije. Važeno je
prvo tražiti kraljevstvo Božje, a ostalo dolazi uz to. Crkva ne smije biti samo
crkva horizonta, nego naglašene vertikale. Krist utjelovljeni i Krist uzašli,
to je misterij kojeg promatramo u svakodnevnom trudu života, tj. u horizontali.
Evangelizationis summa, sadržaj evangelizacije je Kristova poruka,
milost, pomoć, primjer, poziv. To je očuvanje Pavlovog zahtjeva depositum
custodi i Kristove riječi da se njegova poruka neće ni za jotu mijenjati, u
smislu stava sv. Vinka Lerinskog: Qui dicas nove non dicas nova! Ako se
u teologiji ne prati ta potpuna jasnoća, sigurnost i distinkcija, onda smo na
krivom putu. Svaki relativizam teologije krivi je put koji otvara vrata
đavolskim nasrtajima i reinterpretacijama Pisma. Danas je izrađena jedna nova
iskrivljena teologija koja se i dalje iskrivljuje pretvarajući se u
antropologiju u smislu antropoidolatrije. To znači da iskrivljena Bergoglianska
teologija, kao sinonim za sve iskrivljene teologije, govori o nekom drugom
Isusu koji nije Isus evanđelja. Takva će teologija propasti. Kriza Rimske crkve
ukazuje na paradoksalnu situaciju da su njene partikularne crkve (npr. afričke)
pravovjernije od Svete Stolice. Pravilno usklađenje vjere i teologije s
kulturama, običajima i društvenim uređenjima ne smije nikada ići za poništavanjem
depositum custodi u ime nekog tobožnjeg ''oslobođenja'' čovjeka i
evangelizacije, te iskrivljene inkulturacije, jer je riječ o lažnom oslobođenje
i lažnoj evangelizaciji – sva oslobođenja čovjeka izvan autentičnog evanđeoskog
okvira su lažna oslobođenja i patvorine, surogati koje čovjeka još više
zarobljuju. Zdrava usklađenja neće nikada ići za time da postave kip
kananaanskog boga Moleka (kojem su pogani prinosili i na živo spaljivali svoju
djecu) ispred rimskog Koloseja, kako je to učinio – pored njegovih mnogih
drugih demonskih podviga - Bergoglio, a
i dalje čini štetu sa svojom bergoglianskom teologijom. Bergoglio je ostvario
ono: ovca se cijelog života bojala vuka, na kraju je pojede čoban kome je
najviše vjerovala. Sadržaj tradicionalo-starokatoličke evangelizacije stoji savršeno
nasuprot rimopapinskom sramotnom blagoslovu preljubnika, suležnika i sodomita, koji
svoje dobro mogu ostvariti isključivo obraćenjem, pokajanjem, promjenom načina
života i kršćanskim svjedočenjem. Starokatoličke crkve okupljene u WCNCC na to
ih u kršćanskoj ljubavi pozivaju i mole za njihovo obraćenje, kao i za njihovo
udaljenje od propasti na koju ih navodi posrnuli rimopapizam. Danas je sasvim
jasno da je Petrov papizam dijametralno suprotan Molekovom Rimopapizmu. Na
Petrovoj stolici danas sjede oni koji su Petra pogubili, provodeći poganluk
kako bi uništili kršćanstvo.
Evangelizationis apostolus, odnosno, tko je
apostol evangelizacije? Redoviti
evangelizatori su prvenstveno oni koji vrše biskupsku službu te njihovi
pomoćnici, odnosno svećenici i đakoni. Uz njih tu su i osobe posvećenoga
života. Izvanredni evangelizatori su vjernici laici, muškarci i žene, koji su
urešeni stamenošću u provođenju depositum custodi i bjelodano stoje
nasuprot bergoglianskoj teologiji. Pri evangelizaciji darovi Duha Svetoga,
kreposti i snalažljivosti vjernika ostvaruju pastoralne plodove. Valja u
radosnom prihvaćanju siromaštva crpiti u kontemplaciji i trajnoj povezanosti s
Bogom, kako bi se u život provela nakana Duha Svetoga
Evangelizationis campus, odnosno područje
evangelizacije koje zahvaća kontinente, narode, zatim svijet mladeži, škole,
zabave, tisak, internet, obitelji, župne zajednice itd. Današnja sekularizacija
se očituje u globalizaciji zaogrnutoj religijskim koloritom ali suštinski
ateističkim stajalištima, te indiferentizmom i osipavanjem u krilu nekadašnjih
kršćanskih prostora. Suvišak vremena kao rezultat razvijene energetike i elektronike,
informatike, rezultira u mnogih dosadom, a dosada je ''đavlovo
igralište'' koje čovjeka sustavno gura u razne ovisnosti o mobitelu, internetu,
alkoholu, kocki, drogi itd. stvarajući zabavljački konzumistički polumoral koji
se vremenom pretače u nemoral. Ovdje pomaže samo molitva, riječi i primjer u
poniznosti i hrabrosti. Svjedočenje.
Evangelizationis modus, odnosno način
evangelizacije. Potrebno je da se očituje bibliocentrizam koji prerasta u
spasonosni Kristocentrizam. To treba oblikovati
kristološki antropocentrizam za razliku od antikristove antropolatrije
bilo pod maskama vjere i religije, bilo u izravnoj protuvjerskoj djelatnosti.
Pored svih briga, pored progona globalističkog svijeta koji želi
reinterpretirati Crkvu, pored suprotivština svakodnevnog života, mi ostajemo u
radosti i veselju što smo synergoi tou theou, suradnici Božji, Kristovi,
svaki na svom odredištu, svaki sa svojom odgovornošću. Nikada ne zaboravimo,
nikada ne smetnimo s uma, da sve ono o čemu govore razne ''religije'' i
''pokreti'', grupe za ''samoostvarenje'' ovi i oni, o svemiru, o sreći, o uspjehu itd: Isus Krist je Jackpot života,
dobitna kombinacija svemirske sreće, u Njemu je all in one ostvarenje.
Obavijesti -
Sv. Misa nedjeljom u 18 sati u crkvi sv. Kristofora.-
Kroz tjedan u Bogoslužnom prostoru Uznesenja Presvete Bogorodice u dogovoru s
župnikom.- Posjet obiteljima u dogovoru s župnikom.- Sv. ispovijed pola sata prije sv. Mise ili u dogovoru s župnikom. Kršćanski podsjetnik Proslavljajmo
Oca nebeskog:''Ovim se proslavlja Otac moj: da donosite mnogo roda i da budete moji učenici.''
(Iv 15, 8)
PETA
USKRSNA NEDJELJA
Prvo
čitanje: Dj 9,26-31 Pripovjedi im kako je Pavao na putu vidio
Gospodina.
Čitanje
Djela apostolskih
U one dane:
Kad je Savao došao u Jeruzalem, gledao se pridružiti učenicima, ali ga se svi
bojahu: nisu vjerovali da je učenik.
Tada ga
Barnaba uze i povede k apostolima te im pripovjedi kako je Savao na putu vidio
Gospodina koji mu je govorio i kako je u Damasku smjelo propovijedao u ime
Isusovo.
Od tada se s
njima slobodno kretao po Jeruzalemu i smjelo propovijedao u ime Gospodnje.
Govorio je i raspravljao sa Židovima grčkog jezika pa i oni snovahu pogubiti
ga.
Saznala to
braća pa ga odvedoše u Cezareju i uputiše u Tarz.
Crkva je po
svoj Judeji, Galileji i Samariji uživala mir, izgrađivala se i napredovala u
strahu Gospodnjem te rasla utjehom Svetoga Duha.
Riječ Gospodnja
Otpjevni
psalam: Ps 22, 26b-28. 30-32
Pripjev: Ti
si, Gospodine, hvala moja posred zbora velikoga! Pred
štovateljima ću tvojim izvršiti zavjete svoje.Siromasi će jesti i nasititi se,hvalit će Gospodina koji ga traže:nek živi srce vaše dovijeka!
Spomenut će se i Gospodinu vratitisvi krajevi zemlje;pred njim će nice pastisve obitelji pogana.Njemu će se jedinom klanjati svi velikani zemlje,pred njim se sagnuti svi što u prah silaze.
I moja će duša za njega živjeti,njemu će služiti potomstvo moje.O Gospodinu će se pripovijedati sljedećem koljenu,o njegovoj pravdi navješćivati narodu budućem:''Ovo učini Gospodin!''
Drugo čitanje: 1 Iv
3, 18-24 Ovo
je zapovijed njegova: da vjerujemo i ljubimo.
Čitanje Prve
poslanice svetog Ivana apostola
Dječice, ne ljubimo riječju i jezikom, već djelom i
istinom. Po tom ćemo znati da smo od istine. I umirit ćemo pred njim srce svoje
ako nas ono bilo u čem osuđuje. Jer Bog je veći od našega srca i znade sve.
Ljubljeni, ako nas srce ne osuđuje, možemo zaufano k Bogu. I što god ištemo,
primamo od njega jer zapovijedi njegove čuvamo i činimo što je njemu drago.
I ovo je zapovijed njegova: da vjerujemo u ime Sina
njegova Isusa Krista i da ljubimo jedni druge kao što nam je dao zapovijed. I
tko čuva zapovijedi njegove, u njemu ostaje, i On u njemu. I po ovom znamo da
on ostaje u nama: po Duhu kojeg nam je dao.
Riječ Gospodnja
Evanđelje: Iv
15, 1-8 Tko
ostaje u meni i ja u njemu, taj donosi mnogo roda.
Čitanje
svetog Evanđelja po Ivanu
U ono
vrijeme: Reče Isus svojim učenicima:
''Ja sam
istinski trs, a Otac moj – vinogradar. Svaku lozu na meni koja ne donosi roda
on siječe, a svaku koja rod donosi čisti da više roda donese. Vi ste već
očišćeni po riječi koju sam vam zborio. Ostanite u meni i ja u vama. Kao što
loza ne može donijeti roda sama od sebe, ako ne ostane na trsu, tako ni vi ako
ne ostanete u meni.
Ja sam trs,
vi loze. Tko ostaje u meni i ja u njemu, taj donosi mnogo roda. Uistinu, bez
mene ne možete učiniti ništa. Ako tko ne ostane u meni, izbace ga kao lozu i
usahne. Takve onda skupe i bace u oganj te gore. Ako ostanete u meni i riječi
moje ako ostanu u vama, što god hoćete, ištite i bit će vam. Ovim se proslavlja Otac moj: da donosite mnogo roda i da
budete moji učenici.''
Riječ Gospodnja
Razmišljanje uz
Evanđelje / Post illa verba textus
Draga braćo i sestre!
Kršćanstvo je životna i pastoralna praksa
a ne razina ugodnog osjećaja ili razumsko prihvaćanje Boga i Krista. Kršćanska 'dogma'
je život prožet ljubavlju i pozivom na obraćenje. To je ljubav koja poziva na
obraćenje. Ništa ne vrijedi iživljavanje kroz svete čine, obrede i apstraktnu
osjećajnost, ako je sve to bez ploda svakodnevnog življenja. Neki misle da
ostvaruju kršćanstvo ako ga ispunjavaju izvanjski. Ako ga javno prihvaćaju i
javno se deklariraju kršćanima, vjernicima.
Kršćanstvo je nešto drugo. Na kršćanskom stablu može se biti i 'suha
grana', i 'okupljene mase suhih grana.' Na žalost, svjedočimo okupljenim masama
suhih grana.
Obredi, molitve i sakramenti su
veličanstveni ako nas vode prema životnim djelima, ako u nama stvaraju
raspoloženje za pravednim i plodnim životom, ako nas upućuju na to da se pomirimo s onima s kojima smo u
zavadi, da razumijemo potrebe drugih, da drugima priteknemo u pomoć. Na
primjer, misa je znak i izvor našeg jedinstva s Bogom i pravilnog prihvaćanja
vjere, ali je isto toliko znak i izvor našeg jedinstva s braćom. Isus nas
upozorava, ako smo svoj dar donijeli na oltar, pa se sjetimo da imamo nešto
protiv nekoga brata, da ostavimo dar i da se prvo pomirimo pa tek tada položimo
svoj dar na oltar.
Bog nam daruje svoju ljubav da bi ju
dijelili zajedno s drugima, da bi mogli druge ljubiti. Najžarča je Isusova
želja bila, ne samo da budemo jedno s njime, nego da i mi između sebe budemo
jedno, da jedni druge ljubimo. On naviješta da će se svijet obratiti, ne ako
samo ljubimo Boga, već ako njegova ljubav bude prakticirana među ljudima. Ivan
evanđelist to postavlja dosta oštro i kaže: ''Onaj koji tvrdi da ljubi Boga
kojega ne vidi, a ne ljubi brata kojega vidi, taj je lažac''. Raspoznavati ćemo
se da smo Kristovi po plodovima. Djela čovjeka oslobađaju svih vrsta iluzija.
Djela su istinska vjeroispovijest:
praktična i pastoralna djela. Naše vjerovanje, naše krštenje, svi sakramenti
imaju za cilj da naš život bude praktični život, da naša vjera bude vjera djela.
To je životni navještaj i propovijed. Kršćanin je živo biće. On nije beživotno
biće, suha grana. Već ovdje i sada Isus hoće da njegov Duh ljubavi čovjeku
pomogne da živi zdravi život koji donosi plodove. Isus Krist traži vjeru Duha i
istine, a ne riječi i Molekovih kipova. Plodovi koje mi životno stvaramo
najbolje svjedoče božanski duh u nama ili onaj duh koji je nasuprot božanskom,
Molekov duh.
Naša briga za ljude bit će naša najveća
briga za Boga ako je ta briga unakva kakva mora biti, autentična briga
kršćanskog morala udaljenog od antropocentrizma i pomodnosti antropoidolatrije
sekularnog svijeta. Kao što grana na stablu ne može živjeti ako u nju ne dolaze
sokovi iz stabla, tako ni mi ne možemo živjeti bez Kristovih sokova, božanske
ljubavi iz koje smo stvoreni i u kojoj možemo rasti. Kršćanin nema nikakvih
plodova, ako bi ostao suha grana. Neki žive baš kao suhe grane, oni se trajno
čuvaju, umjesto da se razdaju. Ljude je strah da ih nasljedovanje Isusa Krista
ne udalji od ljudi. A Isusov poziv je baš obrnut: Mudrost ovoga svijeta
ludost je pred Bogom. (1 Kor 3, 19)
Što se istinitije nasljeduje Isusa to
smo bliže ljudima. Više smo ljudi. Što je netko više za Boga više je za ljude.
Mi testiramo svoju vjeru kroz svoja djela koja činimo za druge. Dok god naša
djela prožima ljubav, sigurniji smo da smo na Isusovom putu. Samo ljubav donosi
istinske plodove, samo ona rađa, samo ona usrećuje i daje kuraž u bilo kakvim
životnim situacijama. Najdalje bi se odmaknuli od Isusa ako bi ga
subjektivizirali, sveli na neki duševni doživljaj ili ga izdali pastoralnim praksama
suprotnim njegovim praksama.
On je svojim Duhom sigurno naš unutarnji
sok, ali iza toga se rađaju plodovi. Isus često naglašava da prepoznavanje
njegovih učenika treba biti po plodovima (Mt 15, 21). Nemoguće je ispuniti
Isusovo djelo bez posjedovanja njegovih unutarnjih sokova – njegova duha i ljubavi.
Interesantno je vidjeti u ovoj našoj kršćanskoj povijesti kako je više bilo
svađa o pravilnom vjerovanju nego li o pravilnom življenju. Isus ipak stavlja
naglasak na život s plodovima ljubavi, obraćenja i dobrote.
Njegov je život bio njegov nauk. Takva
su i Evanđelja. Ona opisuju božanski život Isusa Krista. Apostoli su imali svu
svoju snagu u životnom nasljedovanu Isusa. Plodovi su bili vidljivi. Nemoguće je u sebi imati "sokove"
zloće i činiti dobra djela. Sokovi trsa se koncentriraju u slatku grožđicu, a
tako se kršćanstvo koncentrira u dobra djela.
Draga braćo i sestre!
Kakav mora biti pastir? Financijski jak? Okružen vezama? Politički
sposoban? U tijeku s vremenom? Član masonske lože? Intelektualac vrhunskog
kalibra? Ne. Ništa od navedenog! Ništa!
Potrebno je samo da vjerno prenosi i
naučava ono što je primio od Stare Crkve – tada nema proturječja s
Svetim Pismom i Tradicijom. U jednu riječ DEPOSITUM CUSTODI: ''Timoteju,
poklad čuvaj kloneći se svjetovnog praznoglasja'' (1 Tim 6, 20) Depositum
custodi treba biti garant da se Kristova riječ i smisao njegove poruke i
pastoralne prakse neće ni za jotu mijenjati. To su izdale mnoge crkve, između ostalih
mnoge protestantske i utrechtske starokatoličke, a u novije vrijeme
Rimokatolička crkva kao i neke
pravoslavne, npr, sirska itd. Izdali su, otpali su – od vjere, od očuvanja
poklada, izašli su iz vjekovnog pastoralnog okvira, svrstavajući se s jarcima
na lijevu stranu gnjeva Božjega (usp. Mt 25, 31-33)
Crkva koja više nije čuvarica vjere nego provodnica svjetovnog
praznoglasja, izgubila je svoju svrhu i treba nestati, jer umjesto na spasenje
upućuje ljude u propast i osudu Božju.
Crkva se mora baviti problemom evangelizacije, bez obzira na
cijenu gubitka broja vjernika. Broj ne nebitan, važna je samo autentičnost
prenošenog. Mora nas glede evangelizacije zanimati pet bitnih vidika: 1) evangelizationis
finis tj. svrha evangelizacije, što je doduše uvijek ultimum in
executione ali je primum in intentione; 2) evangelizationis summa
tj. sadržaj evangelizacije; 3) evangelizationis apostolus tj.
čovjek evangelizator; 4) evangelizationis campus tj. područje evangelizacije
i 5) evangelizationis modus tj. način na koji se evangelizira. U
tih pet vidika sve je sadržano
Evangelizationis finis, svrha evangelizacije je spasenje čovjeka po Isusu Kristu u Duhu
Svetome kroz milosno zajedništvo Crkve (ukoliko nije otpadnička po blagoslovima
istospolnih). Oživotvorenje toga predstavlja svrhu evangelizacije. Važeno je
prvo tražiti kraljevstvo Božje, a ostalo dolazi uz to. Crkva ne smije biti samo
crkva horizonta, nego naglašene vertikale. Krist utjelovljeni i Krist uzašli,
to je misterij kojeg promatramo u svakodnevnom trudu života, tj. u horizontali.
Evangelizationis summa, sadržaj evangelizacije je Kristova poruka,
milost, pomoć, primjer, poziv. To je očuvanje Pavlovog zahtjeva depositum
custodi i Kristove riječi da se njegova poruka neće ni za jotu mijenjati, u
smislu stava sv. Vinka Lerinskog: Qui dicas nove non dicas nova! Ako se
u teologiji ne prati ta potpuna jasnoća, sigurnost i distinkcija, onda smo na
krivom putu. Svaki relativizam teologije krivi je put koji otvara vrata
đavolskim nasrtajima i reinterpretacijama Pisma. Danas je izrađena jedna nova
iskrivljena teologija koja se i dalje iskrivljuje pretvarajući se u
antropologiju u smislu antropoidolatrije. To znači da iskrivljena Bergoglianska
teologija, kao sinonim za sve iskrivljene teologije, govori o nekom drugom
Isusu koji nije Isus evanđelja. Takva će teologija propasti. Kriza Rimske crkve
ukazuje na paradoksalnu situaciju da su njene partikularne crkve (npr. afričke)
pravovjernije od Svete Stolice. Pravilno usklađenje vjere i teologije s
kulturama, običajima i društvenim uređenjima ne smije nikada ići za poništavanjem
depositum custodi u ime nekog tobožnjeg ''oslobođenja'' čovjeka i
evangelizacije, te iskrivljene inkulturacije, jer je riječ o lažnom oslobođenje
i lažnoj evangelizaciji – sva oslobođenja čovjeka izvan autentičnog evanđeoskog
okvira su lažna oslobođenja i patvorine, surogati koje čovjeka još više
zarobljuju. Zdrava usklađenja neće nikada ići za time da postave kip
kananaanskog boga Moleka (kojem su pogani prinosili i na živo spaljivali svoju
djecu) ispred rimskog Koloseja, kako je to učinio – pored njegovih mnogih
drugih demonskih podviga - Bergoglio, a
i dalje čini štetu sa svojom bergoglianskom teologijom. Bergoglio je ostvario
ono: ovca se cijelog života bojala vuka, na kraju je pojede čoban kome je
najviše vjerovala. Sadržaj tradicionalo-starokatoličke evangelizacije stoji savršeno
nasuprot rimopapinskom sramotnom blagoslovu preljubnika, suležnika i sodomita, koji
svoje dobro mogu ostvariti isključivo obraćenjem, pokajanjem, promjenom načina
života i kršćanskim svjedočenjem. Starokatoličke crkve okupljene u WCNCC na to
ih u kršćanskoj ljubavi pozivaju i mole za njihovo obraćenje, kao i za njihovo
udaljenje od propasti na koju ih navodi posrnuli rimopapizam. Danas je sasvim
jasno da je Petrov papizam dijametralno suprotan Molekovom Rimopapizmu. Na
Petrovoj stolici danas sjede oni koji su Petra pogubili, provodeći poganluk
kako bi uništili kršćanstvo.
Evangelizationis apostolus, odnosno, tko je
apostol evangelizacije? Redoviti
evangelizatori su prvenstveno oni koji vrše biskupsku službu te njihovi
pomoćnici, odnosno svećenici i đakoni. Uz njih tu su i osobe posvećenoga
života. Izvanredni evangelizatori su vjernici laici, muškarci i žene, koji su
urešeni stamenošću u provođenju depositum custodi i bjelodano stoje
nasuprot bergoglianskoj teologiji. Pri evangelizaciji darovi Duha Svetoga,
kreposti i snalažljivosti vjernika ostvaruju pastoralne plodove. Valja u
radosnom prihvaćanju siromaštva crpiti u kontemplaciji i trajnoj povezanosti s
Bogom, kako bi se u život provela nakana Duha Svetoga
Evangelizationis campus, odnosno područje
evangelizacije koje zahvaća kontinente, narode, zatim svijet mladeži, škole,
zabave, tisak, internet, obitelji, župne zajednice itd. Današnja sekularizacija
se očituje u globalizaciji zaogrnutoj religijskim koloritom ali suštinski
ateističkim stajalištima, te indiferentizmom i osipavanjem u krilu nekadašnjih
kršćanskih prostora. Suvišak vremena kao rezultat razvijene energetike i elektronike,
informatike, rezultira u mnogih dosadom, a dosada je ''đavlovo
igralište'' koje čovjeka sustavno gura u razne ovisnosti o mobitelu, internetu,
alkoholu, kocki, drogi itd. stvarajući zabavljački konzumistički polumoral koji
se vremenom pretače u nemoral. Ovdje pomaže samo molitva, riječi i primjer u
poniznosti i hrabrosti. Svjedočenje.
Evangelizationis modus, odnosno način
evangelizacije. Potrebno je da se očituje bibliocentrizam koji prerasta u
spasonosni Kristocentrizam. To treba oblikovati
kristološki antropocentrizam za razliku od antikristove antropolatrije
bilo pod maskama vjere i religije, bilo u izravnoj protuvjerskoj djelatnosti.
Pored svih briga, pored progona globalističkog svijeta koji želi
reinterpretirati Crkvu, pored suprotivština svakodnevnog života, mi ostajemo u
radosti i veselju što smo synergoi tou theou, suradnici Božji, Kristovi,
svaki na svom odredištu, svaki sa svojom odgovornošću. Nikada ne zaboravimo,
nikada ne smetnimo s uma, da sve ono o čemu govore razne ''religije'' i
''pokreti'', grupe za ''samoostvarenje'' ovi i oni, o svemiru, o sreći, o uspjehu itd: Isus Krist je Jackpot života,
dobitna kombinacija svemirske sreće, u Njemu je all in one ostvarenje.
PETA
USKRSNA NEDJELJA
Prvo
čitanje: Dj 9,26-31 Pripovjedi im kako je Pavao na putu vidio
Gospodina.
Čitanje Djela apostolskih
U one dane:
Kad je Savao došao u Jeruzalem, gledao se pridružiti učenicima, ali ga se svi
bojahu: nisu vjerovali da je učenik.
Tada ga
Barnaba uze i povede k apostolima te im pripovjedi kako je Savao na putu vidio
Gospodina koji mu je govorio i kako je u Damasku smjelo propovijedao u ime
Isusovo.
Od tada se s
njima slobodno kretao po Jeruzalemu i smjelo propovijedao u ime Gospodnje.
Govorio je i raspravljao sa Židovima grčkog jezika pa i oni snovahu pogubiti
ga.
Saznala to
braća pa ga odvedoše u Cezareju i uputiše u Tarz.
Crkva je po
svoj Judeji, Galileji i Samariji uživala mir, izgrađivala se i napredovala u
strahu Gospodnjem te rasla utjehom Svetoga Duha.
Riječ Gospodnja
Pripjev: Ti si, Gospodine, hvala moja posred zbora velikoga!
Drugo čitanje: 1 Iv 3, 18-24 Ovo je zapovijed njegova: da vjerujemo i ljubimo.
Čitanje Prve
poslanice svetog Ivana apostola
Dječice, ne ljubimo riječju i jezikom, već djelom i
istinom. Po tom ćemo znati da smo od istine. I umirit ćemo pred njim srce svoje
ako nas ono bilo u čem osuđuje. Jer Bog je veći od našega srca i znade sve.
Ljubljeni, ako nas srce ne osuđuje, možemo zaufano k Bogu. I što god ištemo,
primamo od njega jer zapovijedi njegove čuvamo i činimo što je njemu drago.
I ovo je zapovijed njegova: da vjerujemo u ime Sina njegova Isusa Krista i da ljubimo jedni druge kao što nam je dao zapovijed. I tko čuva zapovijedi njegove, u njemu ostaje, i On u njemu. I po ovom znamo da on ostaje u nama: po Duhu kojeg nam je dao.
Riječ Gospodnja
Evanđelje: Iv 15, 1-8 Tko ostaje u meni i ja u njemu, taj donosi mnogo roda.
Čitanje svetog Evanđelja po Ivanu
U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima:
''Ja sam
istinski trs, a Otac moj – vinogradar. Svaku lozu na meni koja ne donosi roda
on siječe, a svaku koja rod donosi čisti da više roda donese. Vi ste već
očišćeni po riječi koju sam vam zborio. Ostanite u meni i ja u vama. Kao što
loza ne može donijeti roda sama od sebe, ako ne ostane na trsu, tako ni vi ako
ne ostanete u meni.
Ja sam trs,
vi loze. Tko ostaje u meni i ja u njemu, taj donosi mnogo roda. Uistinu, bez
mene ne možete učiniti ništa. Ako tko ne ostane u meni, izbace ga kao lozu i
usahne. Takve onda skupe i bace u oganj te gore. Ako ostanete u meni i riječi
moje ako ostanu u vama, što god hoćete, ištite i bit će vam. Ovim se proslavlja Otac moj: da donosite mnogo roda i da
budete moji učenici.''
Riječ Gospodnja
Razmišljanje uz
Evanđelje / Post illa verba textus
Draga braćo i sestre!
Kršćanstvo je životna i pastoralna praksa
a ne razina ugodnog osjećaja ili razumsko prihvaćanje Boga i Krista. Kršćanska 'dogma'
je život prožet ljubavlju i pozivom na obraćenje. To je ljubav koja poziva na
obraćenje. Ništa ne vrijedi iživljavanje kroz svete čine, obrede i apstraktnu
osjećajnost, ako je sve to bez ploda svakodnevnog življenja. Neki misle da
ostvaruju kršćanstvo ako ga ispunjavaju izvanjski. Ako ga javno prihvaćaju i
javno se deklariraju kršćanima, vjernicima.
Kršćanstvo je nešto drugo. Na kršćanskom stablu može se biti i 'suha
grana', i 'okupljene mase suhih grana.' Na žalost, svjedočimo okupljenim masama
suhih grana.
Obredi, molitve i sakramenti su
veličanstveni ako nas vode prema životnim djelima, ako u nama stvaraju
raspoloženje za pravednim i plodnim životom, ako nas upućuju na to da se pomirimo s onima s kojima smo u
zavadi, da razumijemo potrebe drugih, da drugima priteknemo u pomoć. Na
primjer, misa je znak i izvor našeg jedinstva s Bogom i pravilnog prihvaćanja
vjere, ali je isto toliko znak i izvor našeg jedinstva s braćom. Isus nas
upozorava, ako smo svoj dar donijeli na oltar, pa se sjetimo da imamo nešto
protiv nekoga brata, da ostavimo dar i da se prvo pomirimo pa tek tada položimo
svoj dar na oltar.
Bog nam daruje svoju ljubav da bi ju
dijelili zajedno s drugima, da bi mogli druge ljubiti. Najžarča je Isusova
želja bila, ne samo da budemo jedno s njime, nego da i mi između sebe budemo
jedno, da jedni druge ljubimo. On naviješta da će se svijet obratiti, ne ako
samo ljubimo Boga, već ako njegova ljubav bude prakticirana među ljudima. Ivan
evanđelist to postavlja dosta oštro i kaže: ''Onaj koji tvrdi da ljubi Boga
kojega ne vidi, a ne ljubi brata kojega vidi, taj je lažac''. Raspoznavati ćemo
se da smo Kristovi po plodovima. Djela čovjeka oslobađaju svih vrsta iluzija.
Djela su istinska vjeroispovijest:
praktična i pastoralna djela. Naše vjerovanje, naše krštenje, svi sakramenti
imaju za cilj da naš život bude praktični život, da naša vjera bude vjera djela.
To je životni navještaj i propovijed. Kršćanin je živo biće. On nije beživotno
biće, suha grana. Već ovdje i sada Isus hoće da njegov Duh ljubavi čovjeku
pomogne da živi zdravi život koji donosi plodove. Isus Krist traži vjeru Duha i
istine, a ne riječi i Molekovih kipova. Plodovi koje mi životno stvaramo
najbolje svjedoče božanski duh u nama ili onaj duh koji je nasuprot božanskom,
Molekov duh.
Naša briga za ljude bit će naša najveća
briga za Boga ako je ta briga unakva kakva mora biti, autentična briga
kršćanskog morala udaljenog od antropocentrizma i pomodnosti antropoidolatrije
sekularnog svijeta. Kao što grana na stablu ne može živjeti ako u nju ne dolaze
sokovi iz stabla, tako ni mi ne možemo živjeti bez Kristovih sokova, božanske
ljubavi iz koje smo stvoreni i u kojoj možemo rasti. Kršćanin nema nikakvih
plodova, ako bi ostao suha grana. Neki žive baš kao suhe grane, oni se trajno
čuvaju, umjesto da se razdaju. Ljude je strah da ih nasljedovanje Isusa Krista
ne udalji od ljudi. A Isusov poziv je baš obrnut: Mudrost ovoga svijeta
ludost je pred Bogom. (1 Kor 3, 19)
Što se istinitije nasljeduje Isusa to
smo bliže ljudima. Više smo ljudi. Što je netko više za Boga više je za ljude.
Mi testiramo svoju vjeru kroz svoja djela koja činimo za druge. Dok god naša
djela prožima ljubav, sigurniji smo da smo na Isusovom putu. Samo ljubav donosi
istinske plodove, samo ona rađa, samo ona usrećuje i daje kuraž u bilo kakvim
životnim situacijama. Najdalje bi se odmaknuli od Isusa ako bi ga
subjektivizirali, sveli na neki duševni doživljaj ili ga izdali pastoralnim praksama
suprotnim njegovim praksama.
On je svojim Duhom sigurno naš unutarnji
sok, ali iza toga se rađaju plodovi. Isus često naglašava da prepoznavanje
njegovih učenika treba biti po plodovima (Mt 15, 21). Nemoguće je ispuniti
Isusovo djelo bez posjedovanja njegovih unutarnjih sokova – njegova duha i ljubavi.
Interesantno je vidjeti u ovoj našoj kršćanskoj povijesti kako je više bilo
svađa o pravilnom vjerovanju nego li o pravilnom življenju. Isus ipak stavlja
naglasak na život s plodovima ljubavi, obraćenja i dobrote.
Njegov je život bio njegov nauk. Takva
su i Evanđelja. Ona opisuju božanski život Isusa Krista. Apostoli su imali svu
svoju snagu u životnom nasljedovanu Isusa. Plodovi su bili vidljivi. Nemoguće je u sebi imati "sokove"
zloće i činiti dobra djela. Sokovi trsa se koncentriraju u slatku grožđicu, a
tako se kršćanstvo koncentrira u dobra djela.
MARANATHA
--------------------------------------------------------------------Svjetski sabor narodnih katoličkih crkava - World Council of National Catholic ChurchesKATOLIČKA STARA CRKVA U RH - Župa sv. Kristofora, RabCrkveni listić ''Znak izabrani''Odgovara: Mons. Marijan Strunje, župnikE-mail: zup.sv.kristofora@gmail.comMob: 091 443 2333--------------------------------------------------------------------------------
MARANATHA